اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به جلسه شورای ترافیک استان واکنش نشان داده و از اجرایی نشدن مصوبات شورا انتقاد کردند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هشتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز (دوشنبه ۲۷ اسفند) برگزار شد که در نخستین دستور موضوع لایحه بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بررسی شد.
در این لایحه مقرر شده بود که بودجه آتش نشانی در سال جدید به حدود ۴۱ میلیارد تومان برسد که به تصویب رسید.
*شورا به کمک ارتش نرفت
همچنین در این جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری ۵ هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصههای ساختمانی مراکز تخت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در آمادگاه منظریه مطرح شد که اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.
حجت الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر در این خصوص گفت: در پادگان منظریه کسانی که زندگی میکنند و فعالیت دارند، ساکن این شهر هستند و الان کمکهای ما به ارتش موجب همدلی شده و پاسخی به شیطنتها خواهد بود.
احمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم گفت: در جلسه کمیسیون به خوبی این موضوع مطرح نشد و به همین دلیل اعضای کمیسیون مخالف بودند.
سقائیان نژاد شهردار قم هم گفت: هزینه این موضوع حدود ۶۰ میلیون تومان میشود و پیگیریهای متعددی نیز صورت گرفته که به نظر میرسد کمک به این مجموعه ضروری است.
در پایان این امر به رای گذاشته شد و در نهایت اعضا با اخذ مجوز ۵ هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصههای ساختمانی مراکز تحت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در قم، مخالفت کردند.
*بررسی زیانده بودن سازمان توسعه و عمران
دیگر لوایحی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بررسی بودجه پیشنهادی سازمان توسعه و عمران شهرداری بود که به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بررسی شد.
امرالهی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: این سازمان ماهانه ۳ میلیارد تومان حقوق پرداخت میکند و باید بررسی شود که چرا این سازمان اینقدر نیرو گرفته و نگهداری سازمان یک دغدغه شده است.
وی افزود: عمده کار سازمان پروژههای عمرانی شهرداری است و الان هم پروژه چندانی شهرداری ندارد، در بودجه سال ۹۸ تعداد پروژه چندانی نداریم که بخواهیم از این سازمان استفاده کنیم.
امرالهی گفت: این سازمان در حال تبدیل شدن به یک سازمانی است که درآمد نداشته و از سوی دیگر مشکلات بسیاری نیز داشته و باید بررسی شود که چرا این سازمان به این گونه فعالیت میکنند، گزارشی داریم که نیروهایی به نام سازمان توسعه گرفته شده و در مناطق شهرداری در حال فعالیت هستند و تنها هزینه آن بر دوش سازمان توسعه و عمران است.
اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: دغدغهها در این سازمان مهم است، اما حساسیت این سازمان هم زیاد است، بخش موتوری و کارخانه آسفالت به این سازمان واگذار شده است.
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این خصوص گفت: اگر از ظرفیت سازمان استفاده نشود، میشود سازمان زیانده و اگر قرار است این همه بودجه جاری داشته باشد، باید آورده آن دهها برابر باشد، سازمان توسعه و عمران میتواند سازمان پربار و پرتلاشی باشد.
علیرضا قاری قرآن معاون شهردار قم در مقام دفاع از این سازمان برخواست و گفت: در سال جاری و سال آینده هزینه جاری برای این سازمان حدود ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که غیر متعارف نیست.
وی عنوان داشت: اینکه گفته میشود ما پروژه نداریم درست نیست، امسال ۳۰ میلیارد برای آسفالت داشتیم که ۶۰ میلیارد محقق شد، در سال ۹۸ هم همین موضوع را داریم و ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه جاری برای این سازمان در نظر گرفته شده است.
قاری قرآن افزود: همچنین پروژه ولیعصر و ایستگاه مترو را سازمان در حال پیگیری است که در زمینه مترو ۵۰ میلیارد فقط در زیر زمین در حال کار کردن است.
وی افزود: برای سال آینده قرار است پروژههایی از جمله جمهوری را در اختیار این سازمان قرار دهیم که بسیار حساس است و اگر سازمان وارد شود و با توجه به اینکه معارضات مردمی داریم، باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.
در ادامه لایحه اخذ مجوز مصوبه بودجه سازمان توسعه و عمران به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه افزایش ۲۷ درصدی بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک بررسی شد که با رای اعضای شورا به تصویب رسید.
*اجازه نمیدهیم یک نفر برای کل شهر تصمیم بگیرید
موضوع دیگری که در این جلسه بحث و تبادل نظر شد موضوع تقاطع غیر همسطح خیابان امام و خیابان کیوانفر بود که قرار بود در سال ۹۷ توسط شهرداری اجرایی شود، اما با وجود اینکه شورای شهر تصویب کرده بود، در شورای ترافیک اجازه اجرای طرح را نمیدهند.
آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: تقاطع خیابان امام و کیوانفر در شورای ترافیک رفته و در آنجا مخالفت شده است، پروژه را ما تصویب کرده ایم و هزینه را تامین کرده ایم و یک نفر مخالفت میکند، سرنوشت شهر را نباید به یک نفر گره بزنیم.
وی بیان داشت: اگر ما تصمیم گرفته ایم و رای داده ایم، چرا باید یک سری حرفهایی زده و مخالفت کنند، باید کارشناسان شهرداری نیز محکم دفاع کنند.
محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز گفت: از نظر قانون طرحهای ترافیکی و شهری توسط شهرداری برنامه ریزی و توسط شورا مصوب میشود و اینکه یک دستگاه فراقانونی عمل کند، موجب جلوگیری از توسعه شهر میشود.
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: این پروژه یک ضرورت است و ما هم مخالف نظر شورا بوده و یک نامهای مفصل به مسئولان نوشته ایم که در حال دنبال کردن موضوع هستیم.
در این لایحه مقرر شده بود که بودجه آتش نشانی در سال جدید به حدود ۴۱ میلیارد تومان برسد که به تصویب رسید.
*شورا به کمک ارتش نرفت
همچنین در این جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری ۵ هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصههای ساختمانی مراکز تخت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در آمادگاه منظریه مطرح شد که اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.
حجت الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر در این خصوص گفت: در پادگان منظریه کسانی که زندگی میکنند و فعالیت دارند، ساکن این شهر هستند و الان کمکهای ما به ارتش موجب همدلی شده و پاسخی به شیطنتها خواهد بود.
احمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم گفت: در جلسه کمیسیون به خوبی این موضوع مطرح نشد و به همین دلیل اعضای کمیسیون مخالف بودند.
سقائیان نژاد شهردار قم هم گفت: هزینه این موضوع حدود ۶۰ میلیون تومان میشود و پیگیریهای متعددی نیز صورت گرفته که به نظر میرسد کمک به این مجموعه ضروری است.
در پایان این امر به رای گذاشته شد و در نهایت اعضا با اخذ مجوز ۵ هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصههای ساختمانی مراکز تحت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در قم، مخالفت کردند.
*بررسی زیانده بودن سازمان توسعه و عمران
دیگر لوایحی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بررسی بودجه پیشنهادی سازمان توسعه و عمران شهرداری بود که به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بررسی شد.
امرالهی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: این سازمان ماهانه ۳ میلیارد تومان حقوق پرداخت میکند و باید بررسی شود که چرا این سازمان اینقدر نیرو گرفته و نگهداری سازمان یک دغدغه شده است.
وی افزود: عمده کار سازمان پروژههای عمرانی شهرداری است و الان هم پروژه چندانی شهرداری ندارد، در بودجه سال ۹۸ تعداد پروژه چندانی نداریم که بخواهیم از این سازمان استفاده کنیم.
امرالهی گفت: این سازمان در حال تبدیل شدن به یک سازمانی است که درآمد نداشته و از سوی دیگر مشکلات بسیاری نیز داشته و باید بررسی شود که چرا این سازمان به این گونه فعالیت میکنند، گزارشی داریم که نیروهایی به نام سازمان توسعه گرفته شده و در مناطق شهرداری در حال فعالیت هستند و تنها هزینه آن بر دوش سازمان توسعه و عمران است.
اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: دغدغهها در این سازمان مهم است، اما حساسیت این سازمان هم زیاد است، بخش موتوری و کارخانه آسفالت به این سازمان واگذار شده است.
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این خصوص گفت: اگر از ظرفیت سازمان استفاده نشود، میشود سازمان زیانده و اگر قرار است این همه بودجه جاری داشته باشد، باید آورده آن دهها برابر باشد، سازمان توسعه و عمران میتواند سازمان پربار و پرتلاشی باشد.
علیرضا قاری قرآن معاون شهردار قم در مقام دفاع از این سازمان برخواست و گفت: در سال جاری و سال آینده هزینه جاری برای این سازمان حدود ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که غیر متعارف نیست.
وی عنوان داشت: اینکه گفته میشود ما پروژه نداریم درست نیست، امسال ۳۰ میلیارد برای آسفالت داشتیم که ۶۰ میلیارد محقق شد، در سال ۹۸ هم همین موضوع را داریم و ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه جاری برای این سازمان در نظر گرفته شده است.
قاری قرآن افزود: همچنین پروژه ولیعصر و ایستگاه مترو را سازمان در حال پیگیری است که در زمینه مترو ۵۰ میلیارد فقط در زیر زمین در حال کار کردن است.
وی افزود: برای سال آینده قرار است پروژههایی از جمله جمهوری را در اختیار این سازمان قرار دهیم که بسیار حساس است و اگر سازمان وارد شود و با توجه به اینکه معارضات مردمی داریم، باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.
در ادامه لایحه اخذ مجوز مصوبه بودجه سازمان توسعه و عمران به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه افزایش ۲۷ درصدی بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک بررسی شد که با رای اعضای شورا به تصویب رسید.
*اجازه نمیدهیم یک نفر برای کل شهر تصمیم بگیرید
موضوع دیگری که در این جلسه بحث و تبادل نظر شد موضوع تقاطع غیر همسطح خیابان امام و خیابان کیوانفر بود که قرار بود در سال ۹۷ توسط شهرداری اجرایی شود، اما با وجود اینکه شورای شهر تصویب کرده بود، در شورای ترافیک اجازه اجرای طرح را نمیدهند.
آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: تقاطع خیابان امام و کیوانفر در شورای ترافیک رفته و در آنجا مخالفت شده است، پروژه را ما تصویب کرده ایم و هزینه را تامین کرده ایم و یک نفر مخالفت میکند، سرنوشت شهر را نباید به یک نفر گره بزنیم.
وی بیان داشت: اگر ما تصمیم گرفته ایم و رای داده ایم، چرا باید یک سری حرفهایی زده و مخالفت کنند، باید کارشناسان شهرداری نیز محکم دفاع کنند.
محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز گفت: از نظر قانون طرحهای ترافیکی و شهری توسط شهرداری برنامه ریزی و توسط شورا مصوب میشود و اینکه یک دستگاه فراقانونی عمل کند، موجب جلوگیری از توسعه شهر میشود.
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: این پروژه یک ضرورت است و ما هم مخالف نظر شورا بوده و یک نامهای مفصل به مسئولان نوشته ایم که در حال دنبال کردن موضوع هستیم.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار