بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه از جاهلیت بود
حجتالاسلام مهدی ایمانیمقدم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به واقعه عظیم مبعث پیامبراسلام(ص) گفت: انسان دو ساحت یا دو جنبه دارد که یک جنبه آسمانی و یک جنبه زمینی و یک میل آن به زمین است و اقتضای زمین هم امیال، شهوات، ملک و اینها و در جنبه آسمانی که با جنبه معنوی یاد می شود و انسان به خاطر همین وسعت وجودی آن خلیفه الله، احسن و اشرف مخلوقات شده است.
وی مبعث را یک ضرورت برای جامعه انسانی دانست و افزود: جنبه مادی و زمینی انسان جنبه نقد است و لذا او را به این مسائل مشغول می کند و به تذکر و التفاط نیاز دارد؛ چیزی که او را به آسمان نزدیک کند وگرنه درگیر همین حواشی خواهد شد و به همین خاطر موضوع بعثت یک ضرورت وجود انسان است.
حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به آیه 30 سوره بقره گفت: در حقیقت انسان بدون نبی و بدون راهنما یک موجود ناقص است و نوعی حیوان محسوب می شود و فرشته ها هم اعتراض کردند که أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ و گفتند موجودی می خواهی خلق کنی که مانند سایر حیوانات به خورد و خوراک و شهوت مشغول باشد؟!
وی جنبه بعثت را یک ضرورت تاریخی دانست و عنوان کرد: مبعث پیامبر(ص) حقیقت انسان شناختی محسوب می شود و لذا تا قیامت این محتوای بعثت ادامه دارد و بحث بعثت تنها به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ختم نمیشود و درست است ختم نبوت محسوب می شود ولی ختم انسان و هادی راهنما تا قیامت وجود دارد.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی بعثت را یک امری همیشگی خواند و تأکید کرد: ما همیشه نیازمند این معنای بعثت هستیم و ضرورت بعثت از این جهت است که انسان را متوجه آسمان می کند و در حقیقت بعثت انسان را از مادی به معنا می رساند.
حجت الاسلام ایمانی مقدم بحث جاهلیت را همان جهل از معنا و اخلاق دانست و تصریح کرد: در زمان پیامبر به دلیل ایجاد جنگ های قبیله ای و بحث های مختلف اکنون هم مسائلی مانند استثمار، قتل انسانها، بی ارزش بودن کرامت انسانی همان جاهلیت، خشونت گرایی و شهوت پرستی در زمان پیامبر است و تنها تفاوت آن این است که آنجا یکی یکی و با شمشیر می کشتند ولی الان با سلاح های کشتار جمعی می کشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این ویژگی و خصلت درندگی در انسان همیشه وجود دارد و لذا به همان دلیلی که در زمان رسول الله(ص) نیاز به نبی بود به همان دلیل هم نیاز به وصی و خلیفه الله است و بحث ظهور امام زمان(عج) دقیقا فلسفه وجودی آن وجود بعثت رسول الله (ص) است.
انتهای پیام/