مجتبی عبداللهی
حجه الاسلام وعد مرادبیگی که به همراه جمعی از طلاب در جمع سبزپوشان سپاه امیرالمومنین(ع) بمناسبت روز پاسدار حضور یافته بود ، گفت : سپاه آمریکا را تحقیر کرده است و آمریکا از روی عصبانیت سپاه را تروریست خوانده است. سپاه محبوب مردم است و در قلب مردم جا دارد و سپاه را به عنوان یک عنصر مبارک می دانند.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۰۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ حجه الاسلام وعد مرادبیگی مدیریت حوزه های علیمه استان ایلام که به همراه جمعی از طلاب حوزه های علیمه در جمع کارکنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام حضور یافته بود ؛ با عرض تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و همچنین میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت : همه حضرت ابالفضل العباس (ع) را به صفت شجاعت ، وفای به عهد و وفا به امام زمان خود می شناسند ، اما به جنبه علمی حضرت ابالفضل العباس (ع) کمتر توجه شده است در حالیکه در روایات آمده است که ایشان از بزرگان فقها بود چرا که سه امام معلم ایشان بود ؛ امام علی (ع) امام حسن (ع) و امام حسین(ع) تربیت دهندگان مقام علمی حضرت ابالفضل(ع)بودند.

     مرادبیگی با اشاره به بصیرت حضرت ابالفضل العباس (ع) و بیان حدیثی از امام سجاد (ع) در رابطه با ایشان گفت: امام سجاد (ع) در رابطه با آن حضرت می فرمایند: عمویم عباس "کان نافذ البصیره " یعنی او دارای بصیرتی نافذ بود. در واقع صفت بصیرت در زوایای زندگی آنحضرت برجسته و مهم است و سپاه نیز این صفت را از ابالفضل العباس (ع) برگرفته است.بصیرت از خصوصیات اصلی سپاه است و بخاطر همین موضوع است که دشمن همیشه از سپاه عصبانی است.چرا که سپاه تا بحال از هیچ یک از اصول انحراف پیدانکرده است. امام خمینی (ره) فرمودند: هروقت دشمن از شما راضی بود بدانید که در اصول انحراف پیدا کرده اید و هروقت از شما عصبانی بود بدانید که در مسیر انقلاب حرکت می کنید.

وی در رابطه به از خود گذشتگان سپاه گفت : ابالفضل العباس (ع) عنصر ایثار و از خودگذشتگی را در زندگی خودش دارد و این صفت درسپاه یک صفت برجسته است و در عمل نیز خود را نشان داده و دشمن را مستاصل کرده است و باعث شده نسبت به سپاه حساس باشد.

حجه الاسلام مرادبیگی افزود : تکلیف مداری از دیگر صفات سپاه است که آنرا از حضرت عباس (ع) گرفته است . همیشه بدنبال عمل تکلیفی است که رهبر انقلاب برایش ترسیم کرده است.

 وی در ادامه گفت : ولایتمداری سپاه برگرفته از خط سیر ابالفضل العباس(ع) است و اگر می بینیم که مردم در کنار سپاه هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آن همه سلایق مختلف ، وقتی که آمریکا در اقدامی خصمانه سپاه را تروریست می خواند ، بصورت نمادین لباس سپاه را می پوشند و در مجلس حاضر می شوند و در دنیا انعکاس رسانه ای پیدا می کند و این  بخاطر تکلیف مداری سپاه است که هر جا درجریان انقلاب نیاز بوده ، جان برکف حضور پیدا کرده است.در جریان جنگ تحمیلی فرزندان سپاه عملیات هایی را طراحی و اجرا کردند که باعث تحیر کارشناسان نظامی دنیا شد.

مراد بیگی در رابطه با خمت رسانی سپاه به محرومین گفت : در جریان محرومیت زدایی و سازندگی نیز منویات رهبری عزیز را سرلوحه کار خود قرار می دهد و آنگونه در روستاها خدمت رسانی می کند که مردم سیستان شهید شوشتری را به عنوان برادر خودشان می دانستند و او را پشتیبان و فرشته نجات خود می خواندند.

 وی در خصوص پیشرفت های علمی سپاه گفت : در جریان پیشرفت علمی و تولیدات صنعتی هم سپاه در خط مقدم است . به عنوان مثال پس از اینکه شرکت های خارجی از پروژه ستاره خلیج فارس خارج شدند و گمان نمی کردند که ایران بتواند پروژه را انجام بدهد ، سپاه در اقدامی بی سابقه 4 فاز را همزمان در ستاره خلیج افتتاح کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های سپاه در عرصه نظامی گفت : سپاه در عرصه علمی و ساخت تجهیزات نظامی شهید طهرانی مقدم که به عنوان پدرموشکی ایران شناخته می شد را تقدیم انقلاب کرده است و شهرهای زیر زمینی که ایران ساخته است در دنیا فقط سه کشور فرانسه ،آلمان و چین توان ساخت آن را دارند و ایران چهارمین کشور است در حالیکه کشوری همچون روسیه این توانایی را ندارد.

با اشاره به پیروزی های سپاه در محور مقاومت ، و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در بین مردم مظلوم منطقه گفت : سپاه آمریکار راتحقیر کرده است و دشمن از روی عصبانیت سپاه را تروریست خوانده است. سپاه محبوب مردم است و در قلب مردم جا دارد و سپاه را به عنوان یک عنصر مبارک می دانند.  

    به گزارش خبرگزاری بسیج ، در این دیدار صمیمانه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام حجه الاسلام کریمی تبار و جمعی از طلاب حوزه های علمیه سطح نیز حضور داشتند ، پس از آن صورت گرفت که آمریکا در اقدامی خصمانه سپاه پاسداران را تروریست خوانده بود .

بنا به گزارش خبرگزاری بسیج موج حمایت اقشار مختلف مردم ، فرهنگیان ، دانشجویان ، مدیران و رووسای ادرات ، نهادها و ارگانها در حمایت از سپاه و محکومیت اقدام سخیف آمریکا ادامه دارد و در اقدامی نمادین نمایندگان استان ایلام و فرمانده انتظامی استان نیز با پوشیدن لباس سبز سپاه در محل کار خود حاضر شده بودند.

ارسال نظرات