خبرهای داغ:
مسئول دسته عزاداری اربعین استان قزوین در کربلا خبر داد
مسئول دسته عزاداری اربعین استان قزوین در کربلا از حرکت دسته عزاداری قزوینی‌ها در شب اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۹۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدحسین یزدان پناه ؛در خصوص فعالیت‌های دسته عزاداری قزوینی‌ها در کربلا اظهار کرد: هر ساله برنامه دسته عزاداری هیئت‌های قزوینی در کربلای معلی انجام می‌گیرد که امسال هم مانند روال سال‌های گذشته این برنامه برگزار می‌شود.


مسئول دسته عزاداری اربعین قزوینی‌ها در کربلا افزود: سال گذشته این برنامه در شب اربعین برگزار شد که باتوجه به ازدحام زائرین و تردد بیشتر هیئت‌های عزاداری در مسیر بین‌الحرمین مدت زمان طولانی به طول انجامید.


وی افزود: امسال در نظر داریم برخلاف سال‌های گذشته در شب قبل از اربعین یعنی شب جمعه این مراسم برگزار شود و انتظار داریم موکب‌ها، عزاداران، هیئات و شهروندان قزوینی که عازم کربلا هستند در این مراسم حضور پیدا کنند تا بتوانیم تعظیم شعائر اسلامی را به درستی انجام دهیم.


یزدان پناه خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با توجه به اینکه شب جمعه هم حضور زائرین در مسیر بین‌الحرمین با ازدحام همراه است لذا باید مداحان و ذاکرین در دسته عزاداری انجام وظیفه کنند.


وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در این خصوص با مداحان و ذاکرین انجام شده اما آنچه اهمیت دارد حضور به موقع عزاداران، مداحان و ذاکرین است تا بتوانیم یک دسته عزاداری منسجم و منظم با همکاری شرکت‌کنندگان داشته باشیم .


مسئول دسته عزاداری اربعین قزوینی‌ها در کربلا اظهار کرد: محل حرکت دسته عزاداری شب جمعه قبل از شب اربعین از مرکز شهر کربلا واقع در خیابان امام علی (ع)، جنب مسجد امام حسن(ع)، مقابل گاراژ مرکزی، منزل آقای کهربایی پلاک ۱۳ است.

وی با بیان اینکه زمان آغاز حرکت دسته عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا است، افزود: آقای کهربایی قبل از سال ۹۴ هم مسئول برگزاری دسته عزاداری بود که در حسینه انجام می‌شود اما به دلیل وابستگی که به مردم قزوین دارند این مجوز را به هیئت عزاداری ستاد اربعین قزوین دادند که با همراهی هم حرکت کنیم لذا همه ساله زائرین قزوینی هیئات و موکبداران و ذاکرین در اینجا حضور پیدا می‌کنند.


یزدان پناه گفت: اگر زائرین به موقع حضور داشته باشند راحت تر می توانیم هماهنگی لازم را داشته باشم چراکه شب جمعه هم مسیر پر ازدحام است و باید با برنامه‌ریزی مناسبی حرکت کنیم تا زمانی که می‌خواهیم تا مسیر بین‌الحرمین حرکت کنیم و در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خارج شویم با ازدحام بیشتر مواجه نشویم.


مسئول دسته عزاداری قزوینی‌ها در کربلا گفت: امسال طبق هماهنگی با مجمع مداحان نیز هشت مداح و ذاکر مطرح استان حضور خواهند داشت چراکه با توجه به بالا بودن جمعیت و برگزاری در شب جمعه پیش‌بینی کرده‌ایم که حرکت دسته چند ساعت طول بکشد لذا چندین ذاکر حضور دارند.


یزدان پناه گفت:امسال چهارمین سال است که این دسته عزاداری با هماهنگی ستاد مردمی اربعین و با حضور دسته‌های قزوین برگزار می‌شود اما قبل از این خود آقای کهربایی مسئولیت این دسته را برعهده داشت.


وی بیان کرد: توصیه می‌کنم زائرینی که از این برنامه مطلع می‌شوند برای تعظیم شعائر اسلامی و همراهی با عاشقان حسینی در کربلای معلی حضور پررنگ داشته باشند چراکه با توجه به تاکیدات رهبری در زمینه زنده نگه داشتن مراسم راهپیمایی اربعین و فلسفه اربعین در زمینه خون‌خواهی سید الشهدا و یارانش همه ما موظف به کمک در این مسیر هستیم.


مسئول دسته عزاداری قزوینی‌ها در کربلا خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از طریق ستاد اربعین و شبکه مجازی انجام شده و بنا است چندین بنر و پلاکارد در سطح شهر نصب و با موکبداران و هیئات مذهبی تماس گرفته شده و پلاکاردهایی در اختیارشان قرار گرفته تا مورد نظر مردم واقع گیرد و حضور موثری در این برنامه داشته باشیم.

 

1001/پ40/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها