یکی از مسئولان موکب ثارالله در گفتگو با بسیج:
یکی از مسئولان موکب ثارالله گفت: شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این راه را برای ما باز کرده‌اند، اکنون جای شهدا خالی است ولی میلیون‌ها زائر اربعین راه شهدا را ادامه می‌دهند. شهدا هر لحظه کنار ما هستند، ما را می‌بینند و در صحنه قیامت با مولای خود محشور می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۶۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

کاظم آفاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: با عنایت امام حسین(ع) بیش از 20 میلیون مسلمان کنار هم جمع شده و همه آن ها حسین حسین صدا می‌زنند و خادمان هر چه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و خود را خاک پای زائران امام حسین (ع) می‌دانند.

وی با اشاره به احساس درونی خود از خدمت به زائران اربعین گفت: انسان در دریای عظیم و سیل‌خروشان محبان مکتب اهل بیت و امام حسین (ع) نمی‌تواند احساس خود را بیان کند، تنها احساس من این است اربعین مقدمه‌ای برای ظهور حضرت منجی است هر چند دشمنان تلاش می‌کنند مسلمانان و مخصوصا شیعیان در یک جا جمع نشوند.

آفاقی با اشاره به نوع خدمت‌رسانی به زائران اربعین ادامه داد: در موکب ثارالله هر روز به ۳ هزار نفر زائر صبحانه، 5 هزار نفر ناهار و ۵ هزار نفر شام  تدارک دیده می‌شود همچنین امکان استقرار برای خواهران و برادران نیز در این موکب فراهم است و هر شب یک‌هزار نفر از خواهران و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از برادران اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب ثارالله خاطرنشان کرد: اجرای مراسم فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این موکب است، هر روز نماز جماعت صبح، ظهر و مغرب و عشاء در این موکب به جماعت اقامه می‌شود. مداحی، سخنرانی برگزاری دعای کمیل و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های فرهنگی این موکب است.

ارسال نظرات