خبرهای داغ:
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از بررسی طرح کاهش فواصل زمانی میان ادوار جام جهانی زنان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۰۵۷۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، جانی اینفانتینو روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که فیفا طرح برگزاری جام جهانی زنان در فواصل زمانی دو سال را در دست بررسی دارد و ممکن است که فاصله میان هر دوره از این رقابت‌ها به نصف کاهش یابد.

در حال حاضر جام جهانی زنان، مانند نسخه مردانه آن هر چهار سال برگزار می‌شود و آخرین دوره آن هم امسال در فرانسه برگزار و آمریکا فاتح آن شد.

اینفانتینو با اعلام اینکه فدراسیون فوتبال فرانسه به فیفا پیشنهاد داده هر دو سال یک مرتبه جام جهانی زنان را برگزار کند تا سرعت توسعه این ورزش در بخش زنان را افزایش دهد، گفت: ما باید ببینیم که چه نوع رویدادهای بزرگی در می‌توانیم ایجاد کنیم. پس قطعاً این پیشنهاد را هم در دست بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

فدراسیون جهانی فوتبال پیش از این هم برای توسعه فوتبال زنان تصمیماتی اتخاذ کرده که مهمترین آن افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی زنان از 24 تیم به 32 تیم برای دوره بعدی برگزاری این رقابت‌ها است. قرار است میزبان بعدی جام جهانی زنان ماه ژوئن سال 2020 در جلسه آ‌تی شورای فیفا تعیین شود و تا کنون کشورهای برزیل، ژاپن، کلمبیا و دو کشور استرالیا - نیوزیلند (به صورت مشترک) برای میزبانی از این رقابت‌ها پیشنهاد داده‌اند.

تسنیم

ارسال نظرات