خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

باید با سنجش‌های دقیق علمی و منطقی، اصلح را شناسایی کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکانیزم سنتی انتخاب اصلح دیگر جواب نمی‌دهد و باید با سنجش‌های دقیق علمی و منطقی، اصلح را شناسایی کرد.
کد خبر: ۹۲۰۳۶۶۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

باید با سنجش‌های دقیق علمی و منطقی، اصلح را شناسایی کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در گردهمایی سیاسی کارکنان و سربازان تیپ انصارالحسین(ع) در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) پادگان امام حسین(ع) همدان با تشریح ابعاد اهمیت انتخابات مجلس آینده مهمترین اصل انتخابات را اصل مشارکت دانست و اظهار داشت: هر پیشرفتی بخواهد در کشور اتفاق بیفتد و هر مشکلی بخواهد رفع شود منوط به مشارکت مردم و مشروعیت بخشیدن به نظام است.

وی رقابتی کردن فضای انتخابات را یکی از راه‌های افزایش میزان مشارکت مردم خواند و گفت: با تأیید صلاحیت‌های گسترده داوطلبان، این موضوع محقق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبیین اهمیت و جایگاه و توانمندی‌های مجلس شورای اسلامی برای مردم را از دیگر راه‌های بالابردن سطح مشارکت دانست و اظهار داشت: مردم باید بدانند که نتیجه رأی آنها صبح فردا در سفره‌ آنان مشخص خواهد شد و مجلس از اختیارات و ویژگی‌های اساسی برای اصلاح کشور برخوردار است.

وی گفت: مکانیزم سنتی انتخاب اصلح دیگر جواب نمی‌دهد و باید با سنجش‌های دقیق علمی و منطقی، اصلح را شناسایی کرد.

حسینی‌یمین درموضوع دوگانه رأی به صالح مقبول و یا اصلح غیر مقبول عنوان کرد: طبق منابع دینی و روایی و عقلی، انتخاب اصلح باید ملاک عمل قرار گیرد و نه انتخاب صالح مقبول و مشهور.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل یک مجلس توانمند و جوان و کارآمد، وضعیت کشور تغییر خواهد کرد و بسیاری از مشکلات، عالمانه رفع خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مستند سیاسی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به‌نام «قتل بنام الله در تهران» مربوط به قتل‌های سریالی سال 77 را نقد و به شبهات موجود در این رابطه و سایر شبهات و سوالات حاضران در برنامه پاسخ گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات