خبرهای داغ:
حجت الاسلام هاشمیان:

رعایت بهداشت حق الناس است/یکی از نشانه‌های فساد در جامعه احتکار و گران‌فروشی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از نشانه‌های فساد در جامعه گران‌فروشی است گفت: چرا امروز که بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده برخی کاسبکارانه ماسک را چندبرابر قیمت می فروشند؟
کد خبر: ۹۲۲۰۵۰۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام«هاشمیان» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند در سوره روم آیه ۴۱ می‌فرماید اگر می‌بیند زمین جامعه شما دچار فساد از هر نوع آن شد به دلیل تخلفاتی است که در جامعه انجام می‌دهید.

وی با بیان اینکه قرآن کلام وحی است و می فرماید اهل زنا را سنگسار کنید، عنوان کرد: علت این فرمایش قرآن آن است که فساد در زمین گسترش پیدا نکند. امروز بیماری ایدز نوعی فساد است که در جوامع گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان اینکه دین اسلام برای جلوگیری از گسترش فساد در جامعه حتی برای غذا خوردن انسان هم آداب و دستور دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال در روایات درباره آداب خوردن غذا آمده که دو وعده غذا بخورید و آن را برای رفع گرسنگی و نه لذت بردن بخورید. 

استاد حوزه علمیه افزود: متاسفانه امروزه درباره خوردن اسراف زیادی صورت می‌گیرد و برخی اضافه بر پرخوری بدخوری هم دارند یعنی همه نوع غذا و میوه را مخلوط کرده و می‌خورند دستگاره گوارش دچار مشکل می‌شود. 

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های فساد در جامعه احتکار و گران‌فروشی است، گفت: چرا امروز که بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده برخی کاسبکارانه ماسک را چندبرابر قیمت می‌فروشند آیا این نوعی دزدی نیست.

حجت‌الاسلام هاشمیان ادامه داد: خداوند با کسی لج نیست ما خودمان به خود بدی می‌کنیم، با وجود اینکه در شیوع کرونا دشمن نقش دارد اما اگر ما بهداشت را رعایت کنیم و یا دارندگان وسایل بهداشتی در حق مردم گرانفروشی و احتکار نکنند خداوند هم به ما رحم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در آداب غذا خوردن اسلامی است که باید پیش از غذا دست‌ها را شست. رعایت بهداشت حق الناس است که باید رعایت کنیم اگر نکردیم گرفتار عمل خود می‌شویم.

وی با بیان اینکه یکی از آثار فساد اسراف است، عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند سه صفت انسان را بدبخت می‌کند که یکی از آنها حرص است، امروز جوانان ما برای تشکیل زندگی و تهیه وسایل آن با اسراف مواجه هستند.

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان اینکه طبق آیات و روایات وقتی انسان بدی کند آثار بدی به آنها چشانده می‌شود، گفت: کمتر مصرف کنید دستور دین ما است که از اسراف پرهیز کنید اما متاسفانه شاهدیم که در کشور ما بیشترین اسراف صورت می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما موظف هستیم نظام عالم را رعایت کنیم و مردم جامعه را اذیت نکنیم و حیثیت آنهارا حفظ کنیم، ابراز کرد: اگر قوانین جامعه را رعایت کنید بیشترین سود را می‌برید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره بیماری کرونا در کنار رعایت کامل بهداشت فردی صدقه بدهید و آیه‌الکرسی، سوره توحید و معوذتین را بخوانید ان‌شاالله که از آن به سلامتی عبور خواهید کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار