توسط متخصصان بیمارستان شهید محلاتی تبریز؛

کانسر قلب در بیمارستان شهید محلاتی تبریز مورد عمل جراحی قرار گرفت

کیس ویژه ای که با علایم توده قلب دهلیز چپ و راست به بیمارستان شهید محلاتی مراجعه کرده بود پس از تشخیص توسط تیم متخصص جراحی در اتاق عمل قلب بیمارستان شهید محلاتی تبریز مورد عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۷۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خانم 51 ساله ای با عوارض تنگی تنفس و سابقه کاسترکتومی به اورژانس بیمارستان شهید محلاتی مراجعه می کند.

پس از انجام اقدامات درمانی و تشخیصی، متخصصان بیمارستان متوجه می شوند که لخته متحرک دهلیزی در دهلیز چپ مشاهده می شود و نیز توده بزرگ با قوام با ابعاد 5/3 * 3 در دهلیز چپ رویت می شود.

بیمار در درمان اولیه تحت cpb قرار گرفته که نتیجه این تشخیص توده بسیار بزرگ با قوام سفت در دهلیز راست که پاسه آن تمام سپتوم را درگیر کرده بود، تیم مجرب اتاق عمل قلب با جراحی جراح متخصص دکتر نوری زاده اقدام به اکسیزیون توده با برداشتن سپتوم با حاشیه مناسب شد.

کانسر قلب در بیمارستان شهید محلاتی تبریز مورد عمل جراحی قرار گرفت

توده دیگر هم که با ابعاد بزرگ در سمت چپ(دهلیز چپ) نیز دهلیز را اشغال کرده بود برداشته و با پیچ پریکارد بازسازی شد و بیمار به راحتی از پمپ جدا شده و با داست نرم بسته شد.

دکتر نوری زاده و تیم متخصص اتاق عمل از نتیجه عمل مورد نظر ابراز خرسندی کرده و بیمار در بخش آی سی یو قلب بستری و تحت مراقبت ویژه کادر مجرب پزشکی و پرستاری بیمارستان قرار گرفته و وضعیت فعلی بیمار(روحی و جسمی) رو به بهبود است.

بیمارستان شهید محلاتی تبریز از جمله بیمارستان های نیروی زمینی سپاه پاسداران است که بارها به عنوان بیمارستان رتبه یک در بین بیمارستان های علوم پزشکی آذربایجان شرقی و نیروهای مسلح دست یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار