در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی بحران استان مرکزی مطرح شد:

شناسایی ۹۸ نقطه سیل خیز و حادثه خیز در استان مرکزی/ دستور تخلیه ۱۸ خانه در بستر رودخانه اراک صادر شد

مدیر آب منطقه ای استان مرکزی گفت: در استان ۹۸ نقطه حادثه خیز در خصوص سیل در استان بر اساس تفکیک شهرستان ها و دستگاه ها انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۶۶۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛آرش بهاروند مدیر کل هواشناسی استان مرکزی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به پیش بینی شرایط بارندگی در استان، گفت:هم اکنون بارش ها شروع شده و بارش های پیش بینی شده در استان شازند در مجموع بین ۸۰ تا ۱۳۰ میلی متر، خنداب ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر، اراک ۵۰ تا ۹۰ میلی متر، کمیجان ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر، غرق آباد ۶۰ تا ۱۳۰ میلی متر، ساوه ۶۰ تا ۱۳۰ میلی متر، زرندیه ۴۰ تا ۱۰۰ میلی متر، تفرش ۷۰ تا ۱۳۰ میلی متر، دلیجان ۲۰ تا ۵۰ میلی متر، محلات بین ۲۰ تا ۵۰ میلی متر و  خمین بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر است.

بهاروند اظهار کرد: بارش ها از بامداد امشب تشدید تا چهارشنبه ادامه دارد و فرمانداران باید بر اساس سیل خیز بودن شهرستان خود اقدام کنند نه بر اساس میزان بارش ها باشد.

 عزت الله آمره ای، مدیر آب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه در استان ۹۸ نقطه حادثه خیز در خصوص سیل در استان بر اساس تفکیک شهرستان ها و دستگاه ها انجام شده است، گفت: در شهر اراک ۳۰۰ نقطه در حریم رودخانه است هر چند تمامی این نقاط خطر ساز نیست ولی ۱۸ مورد که عموما در منطقه کرهرود است خانه ها در بستر رودخانه است بسیار خطرناک است و نیازمند است شهرداری هر چه سریعتر به تخلیه ساکنین این خانه ها اقدام کند.

آمره اظهار کرد: استان مرکزی دارای دو سد بزرگ شامل سد ساوه و کال صالح است که ظرفیت سد ساوه ۲۲۰ میلیون متر و ۲۷۰ میلیون متر مربع است که با توجه به بارندگی پیش اگر میزان بارش ها ظرفیت سد را به بالای ۲۵۰ میلیون متر رسید مازاد آن رها خواهد شد

وی ادامه داد: سد کمال صالح هم اکنون ۸۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و این سد تا ۹۶ میلیون متر مکعب ذخیره دارد با توجه به اینکه بخشی از این سد در حوزه لرستان است و در این حوزه میزان بارش ها بالا است چند روزی است آب های این سد با سرعت ۵۰ متر مکعب در ثانیه روزانه ۳ میلیون متر مکعب در حال تخلیه است و نیاز به نگرانی نیست و این هدر رفت آب با بارش های اخیر برطرف خواهد شد.

مدیر آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه استاندار مرکزی دستور تخلیه ۱۸ خانه در بستر رودخانه را صادر کرد و در ادامه بیان کرد: شهرداری در اسرع وقت باید اقدام مردم و در صورت عدم تخلیه با دستور قضایی تخلیه صورت گیرد.

 عسگری معاون خدمات شهرداری اراک با اشاره به آماده باش شهرداری اراک برای مقابله با بحران بارندگی پیش رو گفت: شهرداری اراک شب گذشته ۳۵۰ نفر از کارمندان خدماتی را مرخصی داده و این ۳۵۰ نفر از امشب تا هر موقع که نیاز باشد آماده باش هستند.

وی ادامه داد: شهرداری اراک از روز گذشته با کلیه ساکنین ۱۸ خانه در بستر رودخانه اراک صحبت و به اهمیت تخلیه منازل خود تاکید داشته ولی هیچ کدام از این ساکنین حاضر به خالی شدن خانه های خود نیستند و نیاز است تخلیه با دستورات و پیگیری دستگاه قضا صورت گیرد.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری اراک برای گندزدایی هر ساختمانی برای پیشگیری از بیماری کرونا گفت: شهرداری اراک کلیه مکان های عمومی همچن پارک ها، مبلمان سهری، سرویس بهداشتی و حتی وسایل حمل و نقل عمومی را گندزدایی و ضدعفونی کرده است

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار