خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

گسترش شعائر دینی خواسته همه ملت ایران اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: سترش شعائر دینی خواسته همه ملت بزرگ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۲۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: نفی مظاهر فرهنگی غرب و اشاعۀ فرهنگ اسلامی، ارتقای جایگاه زن، ایجاد روحیه خودباوری، گسترش فرهنگ مردم‌سالاری دینی، گسترش فرهنگ استقلال‌خواهی و استکبارستیزی، مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

  وی افزود: نفی مظاهر فرهنگی غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود، چرا که قبل از تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش‌های غربی در حال حکم‌فرما شدن بود.

  این مسئول با بیان اینکه قبل از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، همه شئون فرهنگ از جمله هنر، ادبیات، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، انتشارات، سیستم آموزشی و ... تحت تاثیر فرهنگ غربی بودند ولی بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تعمیم خودباوری فرهنگی و گسترش شعائر دینی را در جامعه به وضوح شاهد هستیم.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه در جامعه امروزی نفی مظاهر فرهنگ غربی را شاهد هستیم، ادامه داد: اشاعه و گسترش شعائر دینی خواسته همه ملت است و نظام هم در این راستا گام برمی‌دارد.

 این مسئول تلاش برای ارتقای جایگاه بانوان و اعطای هویت واقعی به او را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: شان و منزلت بانوان امروزه نه تنها در نهاد خانواده بلکه در جامعه نیز متفاوت با قبل از انقلاب اسلامی است به طوری که آن زمان هویت زن ایرانی به معنای واقعی کلمه تهدید می‌شد.

 سرایی ضمن ابراز تاسف از اینکه آن زمان نه تنها به سمت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سوق داده نمی‌شدند بلکه بی‌عفتی نیز بین این قشر جامعه ترویج داده می‌شد، خاطرنشان کرد: اما امروزه به واسطه رعایت حجاب اسلامی، ضمن حراست از کیان خانواده در جامعه حضور موثر و مفید هم دارند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات