اکبر کشاورز شیرازی؛ مبدع عکس های دوقلوی امام و رهبری

خبرگزاری بسیج: تصاویر هنری و متعددی از حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و همچنین بزرگان فرهنگ و هنر و شخصیت‌های مذهبی از سال ۵۷ تا ۹۰ از سوی اکبر کشاورزشیرازی محقق، نویسنده و عکاس معاصر کشور، در داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی تجلیل به عمل آورده است.
کد خبر: ۹۲۲۲۹۱۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

اکبر کشاورزشیرازی متولد ۲۵  آبان ماه ۱۳۴۱ در شهرری، محقق، نویسنده و عکاس معاصر است. از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ عکس های هنری و متعددی از حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و همچنین تصاویری از بزرگان فرهنگ و هنر و شخصیت‌های مذهبی در داخل و خارج از کشور از وی به چاپ رسیده است. به بهانه مراسم تجلیل از وی که ۲۱ شهریور ماه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت و گویی انجام شده است گه در پی می آید.

از چه سالی به حرفه عکاسی مشغول شدید و مشهور ترین عکس های شما کدام ها هستند؟

من عکاسی را از سال ۵۷ آغاز کردم علاوه بر عکاسی عرفانی، تصاویر مشهوری از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تهیه کردم. همچنین عکس و بیوگرافی رجال، افراد فرهیخته فرهنگستان‌ها و شخصیت های سیاسی علمی و فرهنگی هنری که بیشتر آن‌ها فوت کرده‌اند، را نیز تهیه کرده ام. 

در حوزه عکاسی آیا افتخاراتی هم داشته اید؟

من از سال ۶۰ در چندین نمایشگاه عکس جمعی و انفرادی حضور داشتم و آثار بنده باعث شده که چندین مورد از سوی مسئولان نظام مورد تجلیل قرار گیرم.

علاوه بر کار عکاسی، آیا فعالیت های فرهنگی هنری دیگری نیز دارید؟

تاکنون کتاب های زیادی نوشته ام که از بین آن‌ها تاکنون ۱۵ جلد به چاپ رسیده است. دیوان شمس تبریزی با عکس‌های تزئینی، مجموعه هنری عرفانی بانام خرابه‌های عشق و چاپ مجموعه نگارستان عشق و عرفان که حاصل عکس‌های من از امام (ره) و اشعار عرفانی اوست، ازجمله دیگر آثارم است.

  از کتابهایتان بیشتر بگویید

کتاب هایی که توفیق تالیف آن ها را داشتم، احکام جانبازان مجموعه‌ای از استفتائات مقام معظم رهبری در ارتباط با جانبازان، حدیث عارفان، تاریخ و بررسی رجال شهرری، چراغ راه کمال وصال حضرت معشوق، کتاب ستارگان هدایت، زندگی‌نامه علامه طباطبایی، زندگی‌نامه شیخ صدوق، زندگی‌نامه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، زندگی‌نامه آیت‌الله بهجت، زندگی‌نامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی، زندگی‌نامه آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی، زندگی‌نامه علامه محمدتقی جعفری، زندگی‌نامه دکتر الهی قمشه‌ای، خاطرات جبهه و دیوان اشک شفق می باشد که به زیور طبع آراسته شده است.

شما افتخار مدال جانبازی را نیز دارید. از حضورتان در جبهه بگویید؟

من از آغاز دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به مدت ۸۱ ماه در جبهه‌های نبرد حضوری فعال داشتم و در هر قسمت از بدنم نیز یادگاری از جبهه دارم. پس از جنگ نیز با شهید آوینی کارهای مستند انجام می دادیم که بخشی از آن فعالیت ها موجود است.

در پایان اگر نکته ای است، بفرمایید.

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مراسم تجلیل از بنده که فعالیت هایی هر چند اندک در حوزه فرهنگ و هنر داشتم ممنونم . از حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن آقای خمینی نوه محترم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که پیام دلنشینی برای این مراسم ارسال کردند، نیز متشکرم.

 

برخی از سوابق و موفقیت های استاد کشاورز شیرازی

عکاس معاصر ایران

نویسنده، محقق و مولف ۱۵ جلد کتاب

عضو انجمن هنرمندان جانباز در جنوب و شرق تهران

برگزار کننده سلسله نمایشگاه های عکس در فرهنگسرای بهمن و خانه عکاسان ایران

کسب رتبه اول عکاسی عرفانی در سال ۱۳۶۰

برگزار کننده نمایشگاه عکس در نگار خانه فرهنگسرای جوان  ۱۳۸۳

نمایشگاه از آثار هنر مند معاصر اکبر کشاورز شیرازی با نام از خاک تا افلاک در خانه عکاسان ایران ،تاریخ : ۱۱/۵/۱۳۸۵

موسس نگارستان عشق و عرفان روح الله در رابطه با توزیع عکس های عرفانی از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، شهدا و مفاخر ایران تاسیس از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۹۵

کسب مقام اول پوستر پله پله تا ملاقات خدا در دانشگاه شهید بهشتی

تجلیل سازمان های مختلف به پاس تهیه پوستر های عرفانی از حضرت امام خمینی (ره)

نشر آثار و فعالیت های هنری و عرفانی در شهرداری تهران

چاپ تمبر یاد بود چهره ماندگار کشور توسط اداره پست جمهوری اسلامی ایران

کسب رتبه اول بخاطر عکس هد هد با نام مراقبه در خلوت در سال ۱۳۶۰

تجلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۳

 

ارسال نظرات