خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان درباره حضورگسترده و پررنگ بسیجیان در مبارزه با کرونا گفت: خواهران بسیجی روز به روز با شور و ایثار بیشتری به مردم کمک می کنند بیشترین دغدغه بسیجیان کمک معیشتی و پایش سلامتی در جامعه است که در دستور کار قرار دارد تا محله به محله ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۹۲۲۶۱۲۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج ، فاطمه بابا سالاری مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیجیان برای پیشگیری و مبارزه با کرونا چه اقداماتی را انجام داده اند گفت: از زمانی که قرارگاه زیستی مبارزه با کرونا در استان ایجاد شده است خواهران بسیجی و فرماندهان حوزه ها حضور فعالی داشته اند و هر روز در این قرارگاه شرکت می کنند و آخرین مصوبات را در قرارگاه های خود اجرا می کنند البته با سایر ارگانها از جمله معاونت بهداشت و بیمارستانها و ... این قرارگاه تعامل بسیار خوبی در استان و سطح شهرستانها دارد همچنین بسیجیان جامعه پزشکی بسیارعالی نقش خود را ایفا می کنند.
وی ، اظهار داشت: در طرح کشوری سیب سلامت از خانواده ها که قبلا خدمات بهداشتی می گرفتند خواسته شده که در این طرح شرکت کنند تا پالایش سلامت شوند این یکی از دغدغه های بسیج جامعه زنان است که تمامی پایگاه ها و قرارگاههای با مراکز و پایگاهای بهداشت در استان ارتباط برقرار کرده اند تا بدین شکل پالایش سلامت سریع تر انجام شود تا از این طریق به خانواده های که نیازمند بهداشت هستند کمک شود و علاوه بر سلامت خانواده ها به افراد نیازمند کمک کنند.
باباسالاری ادامه داد: عمده فعالیت خواهران بسیجی در بسیج جامعه زنان استان اصفهان تهیه مواد اولیه و دوخت ماسک پارچه ای چند لایه و رپوش و رو بالشی و ... است که با استانداردهای بهداشتی و درمانی انجام می‌شود، خوشبختانه در این زمینه تعامل خوبی وجود دارد و برخی تولیدها به خاطر کمک بیشتر برای مبارزه با کرونا تغییر کاربری داده اند و بسیاری از افراد به صورت خودجوش و جهادی در این تولیدها کار می کنند تا بتوانند نیاز کادر درمانی و پرستاران را در استان و شهرستانهای استان برطرف کنند و این کمبودها در سطح جامعه برطرف شود.
مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: در سطح شهرستان و استان دهها هزار ماسک با انواع کاربردی به صورت شبانه روز در دو هفته گذشته تولید شده است که براساس آخرین گزارش در۲۴ ساعت گذشته حدودا ۲۴ هزار ماسک در کارگاه ها تولید شده است؛ با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها؛ پایگاه ها با شناختی که از تولید کنندگان مواد ضد عفونی در سطح شهرستان ها داشته اند مواد ضدعفونی را خریداری کرده اند و به صورت رایگان در اختیار مردم محله برای مصارف خانگی قرار داده اند همچنین ضدعفونی در معابر و میادین به صورت خودجوش و فعال انجام می شود.
بابا سالاری افزود: در راستای شاد شدن روحیه مردم از افرادی متخصص برای فعالیت در فضای مجازی دعوت شد تا بحث ارتقای سلامت و کاهش اضظراب را انجام دهند خوشبختانه افراد در زمینه فضای مجازی بسیار خوب عمل کردند همچنین طرح بلوک بندی دراستان و به خصوص شهرستان های استان که آسیب پذیرتر هستند آغاز شده که به صورت چهره به چهره جویای حال مردم هستند همچنین مواد ضد عفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز را به مردم می دهند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: تعداد زیادی بروشور با محتواهای مختلفی از جمله آرامش بخشی و بهداشتی تهیه و در سطح استان و شهرستانها توزیع شده است افرادی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته اند و نیازمند دوران نقاهت در منزل هستند مخصوصا در شهرستان های کاشان و آرام بیدگل که آسیب بیشتری را متحمل شدند با موکب های که در اربعین حسینی(ع) فعال بودند غذای گرم تهیه کرده و در بین این خانواده ها توزیع می کنند تا این خانواده ها دغدغه ی تهیه غذا را نداشته باشند.
وی ادامه داد: تاکید تهیه به بسته های کمک معیشتی برای خانوادهای نیازمند که در دستور کار اصلی خواهران بسیجی قرار گرفته است زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی موجود که بسیاری از سرپرستان خانوارها دارای مشاغل روزمزد بوده اند این طرح به خوبی در استان و نواحی ورود کرده اند علاوه بر این خواهران از کمکهای خیرین نیز استفاده کرده اند خوشبختانه از ۱۰ روز پیش که این طرح شروع شده است روزانه حدودا ۲ هزار بسته های کمک معیشتی به خانواده های نیازمند اهدا می شود.
بابا سالاری افزود: بسته های کمک معیشتی علاوه براین که شامل برنج، روغن ، خواربار است پوشاک نیز در این بسته های وجود دارد با توجه به نزدیک شدن سال جدید بسیاری از خانواده ها توان مالی برای خرید را ندارند و همچنین با توجه به این که باید در خانه بمانند خوشبختانه خواهران بسیجی در این زمینه بسیارعالی ورود کرده اند.
وی اظهار
داشت: با توجه به فرهنگ دینی که در آن قربانی کردن گوسفند وجود دارد خواهران بسیجی برای سلامت مردم ایران فرهنگ ذبح گوسفند را در محله ها تبلیغ می کنند که خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده اند و گوشت قربانی به خانواده های که مشکل معیشتی دارند اهدا می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها نیازمند کمک های نقدی هستند که تا امروز حدود مبلغی بیش از ۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری و اهدا شده است، لازم به ذکر است که این کمک‌ها به خانواده هایی که مشکل معیشتی داشته اند بلاعوض اعطا می شود همچنین خواهران بسیجی روز به روز با شور و ایثار بیشتری به مردم کمک می کنند بیشترین دغدغه بسیجیان کمک معیشتی و پایش سلامتی است که در دستور کار قرار دارد تا محله به محله ارتقا پیدا کند

ارسال نظرات