خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالحسین(ع) همدان از بکارگیری گروه‌های جهادی سازمان بسیج طلاب به تعداد ۲۰ گروه جهادی برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۵۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

بکارگیری۲۰ گروه جهادی بسیج طلاب همدان برای مقابله با شیوع کروناحجت الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص اقدامات این سازمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به رسالت بسیج و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا، نقش بسیج طلاب در این برهه حساس که علاوه بر بلایای طبیعی با ویروس منحوس کرونا هم مواجه هستیم کاربردی‌تر و کارآمدتر است.

وی افزود: امروز وظیفه داریم با انجام برنامه‌های تخصصی اعم از جهادی و خدمت‌رسانی در کنار مردم باشیم تا مردم گرفتار سستی عقیده و  دوری از معنویت  نشوند و شیرینی و حلاوت دین و معنویت به خصوص در زمان گرفتاری‌ها و مصائب بیشتر برای مردم ملموس باشد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: این سازمان از آغازین روزهای درگیری با ویروس کرونا به صورت خودجوش و جلوتر از بسیاری از ارگان‌ها احساس مسئولیت کرده و وارد عرصه دفاع از مردم و مقابله با این ویروس منحوس شده است.

وی گفت: ایجاد قرارگاه کنترل بحران با تشکیل کمیته‌های ضد عفونی  و تنظیف، آموزش، پاسخ به شبهات، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، کنترل و مراقبت، تبلیغ، پرستاری و کمیته بانوان از اقدامات این سازمان است.

حسنی اضافه کرد: اعزام طلاب و مبلغین به مراکز درمانی برای کمک و تقویت روحیه معنوی بیماران، ضدعفونی کردن اماکن و معابر پرتردد توسط طلاب بسیجی، تولید ماسک توسط بسیجیان با مشارکت جهاد دانشگاهی،علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن و توزیع در سطح جامعه با اولویت مناطق کم برخوردار در چهار شهرستان استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد موج معنوی برای مقابله با کرونا با ارسال محتواهای دینی در فضای مجازی (کانال‌ها و سایت‌ها) انجام شد، خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه مبلغان سلامت با پیش‌بینی کمیته‌های موضوعی و به خصوص آموزش مبلغین در راستای مقابله با ویروس کرونا و کفن و دفن، کمک مبلغین به افراد سالمند در تهیه مایحتاج روزانه برای جلوگیری از تردد در فضاهای عمومی، دریافت و توزیع  مواد ضدعفونی کننده و شوینده در مناطق کم برخوردار از دیگر اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به بکارگیری گروه‌های جهادی سازمان بسیج طلاب به تعداد ۲۰ گروه جهادی افزود: تاکنون ۱۱۰ نفر شناسایی افراد متعهد و توانمند در زمینه کمک‌های اولیه و معرفی آنها به بیمارستان‌ها برای کمک به بیماران توسط بسیج طلاب مدارس انجام گرفته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات