فرمانده سپاه درگز گفت: ۵ کارگاه بزرگ به استعداد ۶۰ نیروی جهادی با مدیریت بسیج سازندگی سپاه درگز، روزانه ۲۵۰۰ ماسک بهداشتی تولید و به‌صورت رایگان بین مردم این شهرستان توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۲۷۳۱۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
محمدرضا غفاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن نایاب شدن ماسک در بازار، جمعی از خیرین و گروه‌های جهادی تصمیم به تولید ماسک در شهرستان درگز گرفتند.

فرمانده سپاه درگز افزود: در یک دوره زمانی دو تا سه روزه تعداد ۵ کارگاه بزرگ تولید ماسک تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان و مدیریت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه درگز فعالیت تولیدی خود را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: در ابتدا تولید روزانه مجموع کارگاه‌ها ۲۰۰ ماسک بود که به مرور این تعداد بالا رفت و امروز کارگاه‌ها با حداقل ۶۰ نیروی جهادی در دو شیفت کاری در حال تولید روزانه ۲۵۰۰ ماسک هستند.

غفاری بیان داشت: ماسک‌های تولیدی ابتدا بین محرومان شهرستان و بخش‌ها توزیع شد و پس از آن و بر اساس اولویت این ماسک‌ها بین اقشار آسیب پذیر، نانوایی‌های سطح شهر، رانندگان تاکسی و مشاغلی که بیشتر با مردم سر و کار دارند به صورت رایگان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه درگز تاکید کرد: مواد اولیه این ماسک‌ها که با کمک خیرین از شیروان و مشهد و تهران تامین می‌شود به میزانی است که می‌توان با آن‌ها نزدیک به ۳۰ هزار ماسک تولید و توزیع کرد؛ تولید ماسک تا دو هفته آینده توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر ماسک، یک برانکارد فشار منفی برای ایزوله بیماران مشکوک به کرونا هم در یکی از کارگاه‌ها ساخته و به شبکه بهداشت و درمان درگز اهدا شد.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: بسیج به پشتوانه ظرفیت بسیار بالای خیرین و مردم نوع دوست، این توانایی را دارد که در صورت لزوم هر نوع کالا با هر تعدادی که موردنیاز باشد را تهیه و تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها