خبرهای داغ:

قرار معنوی در مبارزه با ویروس کرونا

یکی از قرارهای معنوی بین زنان انقلابی ایران زمین، نماز استغاثه به امام زمان «عج الله تعالی فرجه الشریف» و حضرت زهرا«سلام الله علیها»‌ است.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۵۳
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،بشری یثربی، بخشی از مبارزه با بیماری فراگیر کرونا، در کنار تلاش های پزشکی، تقویت روحیه مردم از طریق انجام دستورات سفارش شده در دین مبین اسلام است که می‌توان تحت عنوان «قرارهای معنوی» از آن‌ها یاد کرد که زنان انقلابی ایران اسلامی همچون همیشه، پرچمدار اجرای آن در سراسر کشور هستند.
یکی از قرارهای معنوی این روزهای بانوان انقلابی ایران زمین، دعوت به اقامه انواع نمازهای استغاثه و نیز نمازهای مستحبی است که با هم زمانی ایام پر برکت ماه رجب و شعبان، رنگ و بوی توسل آن افزوده شده است.
این دعوت ها قالباً در شکل پویش دسته جمعی مشاهده می شود و یکی از آن‌ها اقامه نماز حاجت به امام موسی کاظم «علیه السلام» است که در شب عید نوروز و همزمان با شب شهادت این امام بزرگوار در سراسر کشور توسط خواهران بسیجی منتشر شد.
یک ساعت مشخص در شب قبل از تحویل سال جدید و در اکثر شبکه‌های اجتماعی، خواهران ضمن بیان نحوه اقامه‌ی این نماز، نیت‌ آن را سلامتی و تعجیل در امر فرج و رهایی کامل تمام مردم جهان از شر ویروس کرونا اعلام کردند و در پایان نیز از هرکه پیام را می‌دید خواسته بودند که خوانندگان این پیام را تا جایی که می‌تواند منتشر کند تا نماز با مشارکت حداکثری صورت بگیرد.
بیش از دعوت به اقامه نماز حاجت، این روزها شاهد انتشار پیام‌هایی در خصوص اقامه نماز استغاثه هستیم. نماز استغاثه از نمازهای مستحبی و یکی از آداب استغاثه به درگاه خداوند معرفی شده و برای رهایی از گرفتاری‌ها و برآورده شدن حاجات در زمان سختی خوانده می‌شود. دلیل نام‌گذاری آن، انجام نماز در شرایطی است که برای نجات از گرفتاری‌ها با حالت زاری و تضرع از خداوند طلب یاری می‌شود و این نماز برای استجابت دعا بسیار مفید دانسته‌ شده است.
در کتاب‌های ادعیه چند نوع نماز استغاثه توصیه شده که مشهورترین آن‌ها در این ایام، نماز استغاثه به حضرت فاطمه «سلام الله علیها» و نماز استغاثه به امام زمان«عج الله تعالی فرجه الشریف»‌ است.
در واقع این قرار معنوی یکی از ده ها قرار معنوی ای است که این روزها در بین مردم کشور ایران مشاهده می شود و در این روزهای کرونایی، کمتر کسی به آثار فرهنگی و روانی این ویروس توجه می‌کند، ویروسی که اکنون اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده و تمام توجه ها را به خود جلب نموده است.
در کنار بالا رفتن آمار مبتلایان به این ویروس، در هر کشور عکس العمل های مختلفی از مردم بدون قاب و ماسک، در برابر جهان قرار می گیرد و چهره از صورت کشورهای مختلفی که سال ها ادعای داشتن بالاترین سطح فرهنگ و امنیت روانی را داشتند، بر می‌دارد.
تصاویر حمله به سوپرمارکت‌ها، خالی کردن قفسه‌ها، صف‌های طویل برای گرفتن پک‌های بهداشتی همه چهره‌های واقعی مردمی را نشان می‌دهد که از ترس ابتلا به این بیماری و درگیر شدن با کمبود و یا قحطی این رفتار را از خود نشان می‌دهند.
در این زمان است که می‌توان فارغ از هیاهوی تبلیغاتی و چهره‌سازی های بین المللی به واقع به زیبایی تصویرهایی را مشاهده کرد که البته برای مردم ما بسیار عادی است ولی برای جهانیان تعجب برانگیز است چرا که مردم ایران در سال های سخت جنگ تحمیلی و بعد از آن در زمان نزول بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و در یاری رساندن به مردم مظلوم در سایر کشورهای جهان مانند فلسطین همیشه دست برتر را داشته و پیش گام بودند.
به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این روزهای سخت طی خواهد شد و روسفیدی برای کسانی باقی می ماند که با توکل به خداوند متعال در کنار یاری رساندن به مردم آسیب دیده، به انتشار معنویت در جامعه و جهان تلاش می کنند و بدین ترتیب گام هایی را در تحقق تمدن نوین اسلامی بر می‌دارند.

طنین یاس

ارسال نظرات