فرمانده سپاه میانه در گفتگو با بسیج:

ورود مسافران نوروزی به میانه، معضل کرونا را تشدید کرد

فرمانده سپاه میانهبا اشاره به کارکردهای بسیج در بحث مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و تسریع در شیوع این بیماری بر اثر بی توجهی مردم نسبت به توصیه در خانه بمانیم، گفت: ورود مسافران نوروزی به میانه، معضل کرونا را تشدید کرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۷۷۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

حسین محمدی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با ارائه آماری از مسافران نوروزی مبتلا به بیماری کرونا، اظهار داشت: با آزمایشات به عمل آمده مشاهده شد که متاسفانه برخی از مسافران تهرانی ما مبتلا بوده و این بیماری را به همشهریان ما انتقال داده اند.

وی غربالگری تلفنی سلامت را یکی از فعالیت های بی شمار بسیج بر شمرد و گفت: 100 درصد طرح غربالگری تلفنی توسط  بسیج به پایان رسیده و تحویل شبکه بهداشت شده است و اکنون بیش از 85 درصد این فرم های تکمیل شده، وارد سامانه شده و افراد مشکوک و مبتلا شناسایی شده اند.

   محمدی ادامه داد: گروه های جهادی ما در پنج محور مختلف سازماندهی شده و هم در شهرها و هم در روستاهای شهرستان در حال فعالیت هستند.

  وی با بیان اینکه جلسات قرارگاه زیستی بصورت مستمر و بدون تعطیلی برگزار شده و اقدامات در حال پیگیری است، اعلام کرد: نقاط حساس و اصلی شهر و روستاها را روزانه و بصورت گسترده توسط نیروهای بسیج، گندزدایی و ضدعفونی می کنیم، در 4 نقطه شهر کنترل معابر داریم، بیش از 37000 بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی توزیع کرده ایم و بیش از 7000 نفر را در راستای پیشگیری از ابتلا، بصورت چهره به چهره آموزش داده ایم.

   محمدی افزود: در حال حاضر 1500 نفر از بسیجیان در قالب 230 گروه جهادی به فعالیت می پردازند و بسیج خواهران نیز با راه اندازی کارگاه های خانگی، روزانه 5000 عدد ماسک تولید می کنند که در نظر داریم این تولید به بیش از 10000 عدد در روز افزایش یابد و در بحث تولید مواد ضدعفونی، اگر مشکل تهیه الکل لازم مرتفع گردد، آمادگی داریم علاوه بر مایحتاج شهرستان، مایحتاج شهرهای همجوار را هم تولید و تامین کنیم.

   وی با قدردانی از اقدامات خالصانه و شبانه روزی بسیج در مقابله با کرونا، اظهار داشت: با وجود حضور چشمگیر و گسترده نیروهای بسیج در صحنه و اجرای بخش عظیمی از عملیات های پیشگیرانه و کنترلی، متاسفانه برخی از مسئولین از بردن نام بسیج و تقدیر از بخش کوچکی از این اقداماتش، ابا دارند ولی بسیجیان با هدفی مقدس به میدان آمده اند و راه خود را تا مهار کامل کرونا ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار