خبرهای داغ:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر چتر مکتب اسلام مفتخر به پاسداری از مکتب اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۲۸۲۷۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی که در نخستین روز‌های پس از انقلاب فرهنگی ایران به فرماندهی امام خمینی(ره)  بنیانگذار و رهبر کبیر نظام جمهوری اسلامی تشکیل و از همان دوران شروع به فعالیت کرد.

هدف از تشکیل این نهاد نیز حفظ انضباط در شهر‌ها و روستا‌ها و جلوگیری از تحریک نظامی و توطئه و جلوگیری از خرابکاری در موسسات دولتی مراکز عمومی و سفارت خانه‌ها بوده است.

این نهاد در حوزه‌های مختلفی از جمله نفت، گاز، راه سازی، سد سازی، ساخت تونل، کشاورزی، مخابرات، ساختمان سازی و حتی جراحی‌های سرپایی با لیزر حضور فعالی دارد.

از جمله فعالیت‌های نظامی سپاه میتوان به حضور موثر در دفاع مقدس، دفاع از حرم حضرت زینب و امروز درکنار مدافعان سلامت اشاره کرد.
پاسداری از انقلاب/سپاه در کنار مدافعان سلامت

کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه قم در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت:سپاه قم با درخواست دانشگاه علوم پزشکی و با حضور گروه‌های جهادگر بسیجی از نخستین روزا‌های شیوع کرونادر میدان مبارزه با این ویروس قرار گرفته اند و تا نابودی کامل این ویروس منحوس پای کار خواهد بود.

وی افزود: عملیات ضد عفونی اماکن، معابر و کمک به کادر درمانی و مراکز پزشکی و همچنین آموزش عمومی پیشگیری با هماهنگی علوم پزشکی از اقدامات این روز‌های سپاه می‌باشد.

کبیری گفت:: تاکنون چندین هزار بسته اقلام بهداشتی تهیه و در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار قم به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنین برخی از خانواده‌هایی که به دلیل شیوع کرونا کسب و کارشان لطمه خورده است شناسایی و بسته‌های غذایی معیشتی دریافت نمودند.

وی با اشاره به شعار امسال به نام جهش تولید تشریح کرد:سپاه می‌تواند با تامین مواد اولیه و حمل و نقل ارزان و با ایجاد شبکه توزیع مطمئن و حذف واسطه‌ها محصولات تولید شده را با قیمت حداقل به دست مردم برساند تا نخستین گام جهش تولید ینی به صرفه بودن را عملی نماید.

وی اضافه کرد: حضور گروه‌های جهادی و بسیجی در کارخانه‌های تولید به صورت شبانه روزی است و به تولید کنندگان کمک می‌کند تا بتوانند محصول را در بازار با قیمت کمتر و فراوانی بیشتر به مصرف کنندگان ارائه دهند.


به گزارش بسیج: سپاه قم در ۱۰ محور در برابر ویروس کرونا مبارزه میکند که از جمله آن می‌توان به ضد عفونی کردن شهر، توزیع پک‌های بهداشتی، کنترل عوارضی، تولید ماسک و لباس بیمارستانی، کمک به کادر پزشکی، مبارزه با احتکار و ساخت نقاهتگاه یاوران مهدی اشاره کرد.

ابوالفضل قدیری مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:
بنا بر تصمیماتی که در سطح استان گرفته شد مقرر شد استان محلی را به‌عنوان نقاهتگاه جهت قرنطینه بیماران کرونایی اختصاص یابد که این اردوگاه اختصاص داده شد.
 
پاسداری از انقلاب/سپاه در کنار مدافعان سلامت

وی ادامه داد: از ۱۷ اسفند اردوگاه سپاه با حضور جهادی نیرو‌های داوطلبانه بسیج فعال و آماده خدمت رسانی به بیماران شد.

قدیری گفت: پذیرش در این محل به چند طریق انجام می‌شود ابتدا بیمارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند و بعد از طول درمان اولیه جهت انجام مراحل نقاهت با هماهنگی عوامل بیمارستانی مربوطه به نقاهتگاه یاوران مهدی با رعایت نکات بهداشتی انتقال داده می‌شوند.

همچنین ادامه داد: بیمارانی که به پزشکان و متخصصان مراجعه می‌کنند به تجویز پزشک مربوطه اگر نیازمند گذراندن طول درمان نقاهت باشند به این مرکز معرفی می‌شوند.

وی افزود از آنجایی که دوران نقاهت دوران استراحت بعد از درمان است لذا بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از تمامی امکانات‌های هتلینگ این مجموعه برخوردار می‌باشند و این شیوه‌ها به منظور بهبود شرایط آن‌ها صورت می‌گیرد .

مدیر نقاهتگاه گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این مرکز پذیرش شده که ۱۰۰ نفر از آن‌ها مرخص شده اند.

انتهای پیام/غ
ارسال نظرات
پر بیننده ها