فرمانده سپاه ویژه غدیر تبریز گفت: با تمام توان و ظرفیت سپاه و بسیج، بزرگ‌ترین عملیات رزمی تبلیغی و درمانی در تاریخ کشورمان درحال برگزاری است.
کد خبر: ۹۲۲۸۴۹۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

بزرگ‌ترین رزمایش رزمی درمانی تاریخ کشور با حضور بسیج در حال برگزاری است

عبدالله شادی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: از 27 روز پیش تاکنون این عملیات بزرگ آغاز شده و به مثابه یک دفاع مقدس، باتمام امکانات در مقابل حوادث و رویدادهای کرونایی از مردم به‌‌عنوان سرمایه اصلی نظام اسلامی دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: هفت هزار بسیجی پا به کار با موتورهای ضد عفونی‌ کننده و پمپ های انفرادی در 470گروه سه‌نفره و پنج هزار غربالگر در این رزم حضور مستمر دارند.

شادی اضافه کرد: با یگان‌های ترکیبی جنگ نوین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، تیپ مکانیزه امام زمان عج، پادگان الزهرا سلام الله، توپخانه و گروه موشکی شصت رسالت، با ده دستگاه خودروی تخصصی درفش ، روتست و نهصد و یازده، همچنین 31 موتورسیکلت سمپاش محلول ضدعفونی، به همراه سی و شش خودروی وانت، که مخزن‌های هزار لیتری حمل می‌کنند نیز در بخش دیگری از این نبرد درحال اجرای ماموریت هستند.

وی با اشاره به تولیدات انجام یافته در این رزمایش نیز بیان کرد: 36 کارگاه از اماکن سپاه و دویست خانه کارگاهی با تولید روزانه ده هزار ماسک بهداشتی و بیمارستانی و همچنین لباس گان، ملحفه بیمارستانی و روتختی در این بخش فعالیت دارند و یکصد دستگاه چرخ خیاطی، دستگاه برش پارچه و دستگاه خط تازن، از ملزومات این کارگاه‌ها برای تولیدات بهداشتی و بیمارستانی است.

شادی ادامه داد: بیش از 45 هزار بسته بهداشتی و معیشتی در میان مردم، بخصوص قشر کم برخوردار قرار گرفته و هم‌اکنون نیز بسته بندی اقلام دیگری برای تحویل هستیم. 

وی کار تبلیغی را از مهم‌ترین ماموریت‌های این نهاد برای در خانه ماندن مردم و قطع زنجیره انتقال عنوان و اظهار کرد: بلندگوهای مساجد برای تشویق و ترغیب مردم در مسیر بیتوته در منزل، مورد استفاده قرار گرفته و شانزده بلندگوی سیار نیز در معابر و اماکن و محلات برای درامان ماندن مردم، آن‌ها را به ماندن در منزلهایشان هشدارهای لازم را داده اند.

 شادی افزود: از تمام ظرفیت‌های ارتباطی ازجمله تلفن برای ترغیب و ثبت آمار خانوار سامانه‌های پیامکی برای ارسال پیام‌های بهداشتی و همچنین چاپ و توزیع دعای هفتم صحیفه سجادیه و بروشورهای بهداشتی و اطلاع‌رسانی در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی در اختیار مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه غدیر تبریز، گشت‌های اطلاعاتی را از سرفصل‌های عملیاتی این رزمایش خواند و اظهار داشت: کار های معمول اطلاعاتی درحال انجام است و تلفن سه رقمی صد و چهارده برای دریافت گزارشات مردمی همچنان فعال است. همچنین گشت‌های عملیاتی و اطلاعاتی برای شناسایی انبارهای دپوی محصولات بهداشتی و احتکار آن‌ها، درحال انجام ماموریت هستند و با محلات و معابر برای در امان ماندن از هر گونه مقاصد شوم معاندین مراقبت می شود.

وی طرح غربالگری سلامت را از ویژگی‌های مهم این جهاد سلامت برای قطع زنجیره شیوع دانست و گفت: پنج هزار بسیجی در تماس تلفنی و گرفتن شرح حال و اطلاعات خانوارها، نقش بسزایی در امنیت روانی آن ها دارند و در مراحل بعدی این طرح مراقبت های روزانه به صورت تماس تلفنی از بیماران مبتلا صورت گرفته و نسبت به قرنطینه خانگی اقدام کرده و از میزان حضور در مراکز بیمارستانی و تشدید ابتلا جلوگیری به عمل می‌آورند.

شادی با اشاره به مراقبت های ویژه از بهبودیافتگان، خاطرنشان کرد: در حال آماده‌سازی نقاهتگاهی هستیم که بیماران بهبودیافته را به آنجا انتقال، تا بهبودی کامل مراقبت های ویژه را با استفاده از کادر درمانی انجام دهیم و سپس ترخیص کنیم.

وی افزود: چندین دستگاه تولید نان صنعتی با ماندگاری شش ماهه، در آینده‌ای نزدیک راه اندازی، و روزانه 16هزار قرص نان تولید و در اختیار همشهریان قرار خواهد داد که نگرانی معیشتی از این بابت برای مردم رفع خواهد شد.

 شادی مدت‌زمان و درگیری تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج در این ماموریت خطیر را از ویژگی‌های بارز آن برشمرد و اظهار داشت: بسیج نشان داد که می‌تواند با انعطاف خود و آموزش‌های لازم در کمترین زمان بیشترین کارایی را در مقابل پیشامدهای ناگوار و هجمه‌های نظامی و غیرنظامی از خود بروز دهد.

 شادی در پایان صحبت‌های خود افزود: تا جان در بدن داریم لبیک گوی امام خامنه‌ای و مدافع مردم قهرمان خواهیم بود. 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها