حضور ۱۴ هزار بسیجی لرستانی در میدان نبرد با کرونا

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: بنا شد  14 هزار بسیجی در لرستان به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند که در همین راستا  قرارگاه جهادی مشترک بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و ایجاد نقاهتگاه از مهمترین اقدامات قرارگاه جهادی در لرستان بود.
کد خبر: ۹۲۲۸۷۲۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱

سردار مرتضی کشکولی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: درپایان سال 98 با شروع بحران ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس، قرارگاه زیستی استا تشکیل شد تا موضوعات مرتبط با کرونا را ساماندهی و بین دستگاه‌های اجرایی جهت رفع آلودگی  تقسیم کار انجام شود.

 

وی با اشاره به تفاهمنامه وزیر بهداشت و رئیس سازمان بسیج کشور افزود: بنا شد  14 هزار بسیجی در لرستان به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند که در همین راستا  قرارگاه جهادی مشترک بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و ایجاد نقاهتگاه از مهمترین اقدامات قرارگاه جهادی در لرستان بود.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: از زمان آغاز این ویروس در لرستان خوشبختانه رفع آلودگی دربین کلیه شهرها، روستاها، توسط جوانان شهر و روستا، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای حزب الهی که حتی عده‌ای از آنها با هزینه شخصی کار می کنند، سازماندهی خوبی پیدا کرده است. 

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه معتقدیم ماسک تنها برای کادر درمانی و مکان ‌هایی که افراد با بیماران کرونایی در ارتباط هستند نیاز است ولی با توجه به جو روانی که در جامعه بود و مردم مطالبه ماسک داشتند کارگاه‌های متعددی در استان راه اندازی تا بتوانیم حدود 300 هزار ماسک سه لایه برای کادر درمانی تهیه  شودو  با خریداری پارچه مخصوص از تهران می توانیم حدود یک میلیون ماسک تهیه کنیم و جهت تولید ماسک های عادی نیز کارگاه‌های خانگی مختلفی در شهرستان‌ها و محلات اقدام به تولید ماسک کرده‌ایم.

 

سردار کشکولی گفت: جهت کمک به کادر درمان لیستی ازمجموع  پاسداران، سربازان، بسیجیان و  پاسداران پیشکسوت با تخصص درمانی مانند امدادگری، پزشکی، کمک پرستار و ماما تهیه شد و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم در هر شهرستانی که  کادر درمان خسته و نیاز به کمک دارند نیروهای ما آمادگی کمک به آنها را دارند البته این در حالی است که 99 نفر از پزشکان  بسیج جامعه پزشکی از همان روزهای اول وارد کار شدند.

 

وی تصریح کرد: جهت نگهداری بیماران کرونایی در خرم آباد  که نتیجه آزمایش آنها مثبت و پس از درمان باید یک دوره نقاهت 14روزه را بگذارنند و نمی‌خواهند تا بهبودی کامل به منزل خودشان بروند، نقاهتگاهی با ظرفیت 200 نفر برای این بیماران در اختیار علوم پزشکی قرار دادیم که ظرفیت بیمارستان عشایربرای بیماران کرونایی بد حال خالی شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  خاطرنشان کرد: در شهرستان سلسله باتوجه به اینکه آمار مبتلایان نسبت به دیگر شهرهای استان بالا بود نقاهتگاهی پیش بینی و تجهیز شد و همچنین در کلیه شهرستان‌های استان لرستان ظرفیت راه اندازی نقاهتگاه را داریم. 

 

وی با اشاره به اهمیت طرح غربالگری خاطر نشان کرد: جهت غربالگری افراد سه هزار و 314نفر به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کردیم که کار غربالگری انجام دهند چراکه غربالگری سبب کاهش وحشت مردم می‌شود .

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا در جهان و  و ضرر و زیان به برخی از کسبه‌ها وارد شده ولی در هیچ کشوری مانند ایران خیرین و دولت جهت رفع مشکلات کاسبان پای کار نیامده‌اند و مجموعه سپاه نیز تاکنون 5 هزار بسته غذایی را در مرحله اول بین کسبه ضعیفی که با کمک پایگاه‌های مقاومت محله‌ای شناسایی شدند، توزیع کردیم.

 

سردار کشکولی گفت: با توجه به اینکه افراد با داشتن کوچکترین علائم به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند جهت کاهش مراجعین به بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی، کلیه درمانگاه‌های سپاه این آمادگی را دارند  که تست‌های اولیه این بیماران را انجام و درصورت لزوم به بیمارستان ارجاع دهند.

 

 وی تصریح کرد: کرونا ویروس سبب شده ما در برابر جنگ‌های بیو لوژیک آینده آمریکای جنایتکار واکسینه شویم و در واقع اکنون در حال رزمایش و رفع چالش‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار