معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان کرد؛

غربالگری ۷۵ درصد جمعیت منطقه تربت حیدریه در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا حدود ۳۱۰ هزار نفر معادل ۷۵ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۲۲۹۳۰۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
ابراهیم تیموری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه حدود ۳۶۸ هزار نفر است که تاکنون حدود ۳۱۰ هزار نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح تیم‌های مراقبت هر کدام شامل یک نفر بسیجی و یک بهورز کار غربالگری جمعیت تحت پوشش را آغاز کردند که تاکنون ۲۸۳ هزار نفر در سامانه سیب توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تیم‌های مراقبت ثبت شدند و حدود ۳۱ هزار نفر در سامانه سلامت اطلاعات مورد نظر را ثبت کردند.
 
تیموری، ۲۵ درصد جمعیت باقیمانده را اغلب به جمعیت شهری نسبت داد و علت آن را مشارکت پایین‌تر و یا اینکه مردم برخی تماس‌ها را پاسخگو نیستند عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با تیم‌های مراقبت این ۲۵ درصد باقیمانده جمعیت شهری را به اتمام برسانیم، زیرا در روستا‌ها اهالی، بهورزان و بسیجیان را می‌شناسند و کمال همکاری را داشتند و بر همین اساس بالای ۹۰ درصد جمعیت روستایی غربالگری شدند.
 
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در این طرح و بصورت سرپایی ۴۸۵ نفر به پزشک ارجاع داده شدند و حدود ۶ هزار نفر که در سامانه سیب مشارکت داشتند حداقل یکی از علائم را داشته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها