خبرهای داغ:
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهرداری قم در تولید ۱۳۵۰ دقیقه برنامه با موضوع پیشگیری از کرونا در صدا و سیما اعم از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی مشارکت کرد.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۳۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کلانتر زاده امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم، اظهار داشت: شهروندان قمی، مردم آگاهی هستند و ما امیدواریم بتوانیم فرصت خوبی را در مقابله با کرونا با مشارکت جمعی ایجاد کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: برنامه‌ای رسانه‌ای در شهرداری قم در حال تولید است که ۲۲ فرصت را در تحقق برنامه مدیریت شهری معرفی می‌کند و به‌زودی عمده برنامه‌ها به‌ویژه در جهت مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها دارای ظرفیت مهمی در جهت پیشگیری از کرونا هستند و به‌طور ویژه باید در میدان باشند، یکی از رویکرد‌های مهم در این عرصه این است که بتوانیم وجهه قم را برگردانیم.

کلانتر زاده عنوان کرد: در فضای خوبی‌ها و مهربانی‌ها، فرصت مهم بین‌المللی برای معرفی قم وجود دارد به‌خصوص اینکه شهروندان قم در روز ۱۳ به در از منزل بیرون نیامدند و مشارکت خوبی در کنترل این ویروس داشتند.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های غسل و کفن بیماران کرونا در قم رایگان است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های بالنده حضور طلاب جهادی است به‌ویژه افرادی که در مدیریت شهری در آرامستان‌ها مشغول به خدمت هستند و حتی برای انجام غسل و تدفین، ارتباطات خوبی با دیگر استان‌ها گرفتند و اکثر استان‌ها و شهر‌ها را پوشش دادند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: این حرکت جهادی، خیز مهمی برای ترمیم جلوه قم است و می‌توان همین را به‌عنوان الگو در دو جهت قرار دهیم یکی اینکه قم به‌عنوان شهر مذهبی و رعایت آداب و شرعی و بهداشتی، الگوست و غسل و کفن‌ودفن به‌طور صد درصد انجام و در این روند به مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی توجه می‌شود.

وی افزود: می‌توان این مسئله مهم را به‌عنوان الگویی برای دیگر شهر‌ها و روستا‌ها پیاده کرد، مسئله دوم نیز اصلاح وجهه قم در سطح بین‌الملل است که در این بخش دچار آسیب شده‌ایم و باید از حوزه فعال بین‌الملل به‌خوبی بهره گرفت.

کلانتر زاده بیان کرد: همچنین باید برای امیدآفرینی با حضور خادمان مدیریت شهری در عرصه تلاش کرد، در این زمینه ۸۵ درصد از فعالیت‌ها، آگاهی بخشی است.

وی تصریح کرد: شهرداری قم در تولید ۱۳۵۰ دقیقه برنامه با موضوع پیشگیری از کرونا در صداوسیما اعم از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی مشارکت کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۴۰۱ مورد تولید رسانه‌ای از ابتدای اسفند ۹۸ تا سیزدهم فروردین سال جاری شامل مستند، گزارش، ویدئو، موشن، اینفوگرافی و پوستر و عکس نوشته تولید شد.

وی افزود: برای اعلان‌ها و آگاهی بخشی نیز ۲۸ پروژه شامل پخش اذان و پیام‌های مورد تائید ستاد در دستور کار قرار دارد و ۳۴ خودروی آتش‌نشانی و مدیریت پسماند و پیشگیری و رفع تخلفات در سطح شهر درحرکت است و به ارائه خدمت می‌پردازند.

کلانتر زاده تصریح کرد: یکی از فرصت‌های کرونا در عین آگاهی بخشی، جذب ۵۸ هزار و ۳۱۲ عضو جدید در کانال‌ها و پیج کردن‌ها بود، در حال حاضر نیز دو پیج با لوگوی شهرداری و ۱۷ پیج غیررسمی داریم که هدف ما آگاهی بخشی است و آرم و لوگو تفاوتی ندارد.

وی عنوان کرد: در آگاهی‌رسانی فرصت خوبی ایجادشده است و ۳۰۳ خبر و گزارش خبری و تصویری و گزارش ویدئویی کار و ۳۴۵۷ سازه و آویز اعم از عرش پل و پرتابل و لمپوست و بیلبورد نصب شد که بخش خصوصی در این بخش یک‌ششم مشارکت داشت و بااینکه از تبلیغات به دلیل کرونا متضرر شده بود، به‌صورت خودجوش وارد شد و در حوزه سلامت در اطلاع‌رسانی مشارکت داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اظهار داشت:نصب ۲۰۰۰ مترمربع بنر ویژه ایام نوروز و مناسبت‌ها و فرمایشات رهبری و ایام شمسی و قمری بر عهده داشتیم و در بحث خدمات غیرحضوری فعالیت داشته و در این حوزه ۱۷ درصد رشد ثبت خبر را در سامانه ۱۳۷ داشیم و روزانه ۶۰۸ تماس ثبت‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل چند خیز بین‌المللی داشتیم و پیام شهردار خطاب به مردم جهان و ترامپ با استقبال زیادی همراه بود و اتفاقات خوبی در این حوزه انجام شد.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها