فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به برپایی ۸۵۰ تخت استراحتگاه و نقاهتگاهی در ۱۱ شهر شمالغرب کشور توسط ارتش، افزود: استراحتگاه ۲۰۰ تختخوابی با مدیریت بیمارستان منطقه‌ای امام علی (ع) شهرستان تبریز توسط نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۰۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر سرتیپ دوم  حاجیلو پس از بازدید از پست کنترلی و غربالگری و ضدعفونی ارتش شهرستان مرند مستقر در سه راهی خوی گفت: قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش بعد از درخواست استانداران شمالغرب کشور ۱۷ پست کنترلی در محل ورودی استان‌ها دایر کرده است.

وی ادامه داد: در این پست‌ها ضمن کنترل و محدود کردن تردد‌ها بر اساس پروتکل تعریف شده بین استان‌ها و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی پایش علایم بیماری کرونا و غربالگری آن نیز انجام می‌گردد.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو در خصوص اقدامات ضد کرونایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمالغرب کشور نیز گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال ۹۸ تا به امروز ۳ مرحله رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای با محوریت نمایش اقتدار و توانمندی یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه رفع آلودگی و ضدعفونی اماکن عمومی و شهر‌ها نیز از دیگر اقدامات ارتش است افزود: تمامی ظرفیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان  ویروس کرونا در پشتیبانی از طرح‌های وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با اشاره به برپایی ۸۵۰ تخت استراحتگاه و نقاهتگاهی در ۱۱ شهر شمالغرب کشور توسط ارتش، افزود: استراحتگاه ۲۰۰ تختخوابی با مدیریت بیمارستان منطقه‌ای امام علی (ع) شهرستان تبریز توسط نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

وی افزود: بیمارستان امام علی (ع) تبریز تا به امروز ۶۰ بیمار کرونایی را پذیرش کرده و با ارائه خدمات درمانی به مداوای آن‌ها پرداخته است.

امیر حاجیلو با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی خود به سر می‌برد گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد مثبت کرونا بین نیرو‌های ارتش در یگان‌های منطقه‌ای شمالغرب کشور نداشته ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: همچنین در برخی شهرستان‌ها با توجه به اعلام نیاز، افرادی از کادر درمانی ارتش اعم از پزشک و پزشکیار در اختیار بیمارستان‌های مرجع قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه منطقه‌ای از ظرفیت یگان‌های خود برای تولید دستکش، ماسک و لباس‌های محافظتی بهره گرفته افزود: تا به امروز نزدیک به یک هزار دست لباس محافظتی تهیه و به کادر درمان در بیمارستان‌ها اهدا شده است.

ارسال نظرات