عضو کارگروه پژوهش بسیج اساتید استان اصفهان که در روزهای کرونایی در ایستگاه‌های ضدعفونی حضور داشته، معتقد است این کار در کنار اهمیت بهداشتی بار روانی بسیار مثبتی بر روی مردم دارد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۲۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج هم با تمام توان به میدان آمد و گروه‌های جهادی بسیج از همه اقشار فعالیت‌های گسترده و موثری را در حیطه‌های مختلف بخصوص در مباحثی مانند آگاه سازی و حساس سازی، ضدعفونی، راه اندازی ایستگاه‌های سلامت و غربالگری، طرح مباحث معنوی و غیره انجام می‌دهند.  

 راه اندازی ایستگاه‌های ضدعفونی در کنار تاثیر بهداشتی بار روانی بسیار مثبتی دارد

بسیج اساتید استان اصفهان هم کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا( کووید۱۹) را تشکیل داد و در قالب کمیته‌های تخصصی که در این کارگروه شکل گرفته است مباحث تخصصی را از منظر اجتماعی، بهداشتی، معنوی و بیوتروریسم پیگیری و دنبال می‌کند.

استادان بسیجی استان اصفهان در عرصه فعالیت‌های میدانی پای کار آمده‌اند، دکتر علی غلامی عضو کارگروه پژوهش بسیج اساتید استان اصفهان، که این روزهای کرونایی به همراه فرزندش برای ضد عفونی محله خودشان حضور داشته است، گفت: در محله خودمان خانه اصفهان گروه‌های جهادی استادان و دانشجویان در پایگاه مقاومت بسیج امام علی (ع) گردهم آمدیم ویک ایستگاه ضد عفونی و در کنار آن آگاهی رسانی و حساس سازی در میدان اصلی خانه اصفهان( میدان پنج طبقه) راه اندازی کردیم.

معاون دانشگاه آزاد سالامی واحد فریدن افزود: در این ایستگاه یک مخزن داشتیم و گروه‌های جهادی استادان و دانشجویان ماشین‌هایی که مایل بودند را ضدعفونی می‌کردند و هم این که محلول ضد عفونی (آب ژاول) بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می دادیم.

عضو کارگروه پژوهش بسیج اساتید استان اصفهان افزود: همچنین با دو مخزن مواد ضدعفونی هم در وانت بار هر روز میدان پنج طبقه و محلات آن را ضدعفونی می‌کردیم.

وی با اشاره به این که هزینه‌های این کار توسط پایگاه مقاومت بسیج امام علی (ع)، خانه اصفهان و همچنین خیرین عضو این پایگاه تامین می‌شود، گفت: با توجه به این که ویروس کرونا با تولید سپهر حرارتی ودفاعی مقاوم می‌ماند، استفاده از مواد ضدعفونی با پای‌ های مشخص برای مبارزه با این ویروس بسیار اهمیت دارد و یک راهکار اصلی است.

عضو کارگروه پژوهش بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که ضدعفونی از نظر بهداشتی بسیار موثر است و باید هم بصورت دوره ای تکرار شود، افزود: در این روزها که در کنار مردم بودیم و کار ضدعفونی را انجام می‌دادیم به خوبی دیدیم که این موضوع بار روانی بسیار مثبتی دارد و مردم هم خیلی استقبال کردند.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات