بسیجی نخبه درگزی موفق به تولید دستگاه اتوماتیک ضدعفونی خودرو شد

یک بسیجی نخبه درگزی موفق شد دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی خودرو‌ها را با قابلیت تنظیم زمان ضدعفونی و با صرف کمترین هزینه طراحی و تولید کند.
کد خبر: ۹۲۳۰۴۴۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
مجتبی سعادتمند در گفتگو با خبرنگار بسیج علمی خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از تولید اولین دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی خودرو‌ها در درگز خبر داد و گفت: از دو ماه گذشته با ورود ویروس کرونا به کشور و انتشار گسترده آن، به فکر تولید دستگاهی افتادیم که به صورت اتوماتیک، وسایل عبوری از یک نقطه را ضدعفونی و گندزدایی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا از خودرو و سایر وسایل نقلیه قابل انتقال به انسان است، اگر دستگاهی باشد که در معابر ورودی شهرها، جایگاه‌های سوخت و نقاط پرتردد، عملیات ضدعفونی را انجام دهد، احتمال سرایت و انتقال ویروس به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

بسیجی نخبه درگزی تبیین کرد: در مقابل این دستگاه یک چشم الکترونیکی قرار دارد که به‌راحتی می‌توان آن را نسبت به پلاک، بدنه یا سایر بخش‌ها حساس کرد تا با عبور خودرو از مقابل آن، موتور آب و سوزن‌های پاشش به کار افتاده و عملیات گندزدایی و عاری کردن خودرو‌ها از ویروس با زمان مشخص و قابل تنظیم انجام شود.

سعادتمند تأکید کرد: البته این کار را نمی‌توان به‌عنوان یک اختراع دانست چراکه سازوکار ساده‌ای دارد، اما در شرایط فعلی کشور، یک فکر و ایده جالب و کاربردی است که شاید به ذهن هر کسی خطور نکند؛ حداقل در استان خراسان رضوی نمونه این کار را مشاهده نکرده‌ام.

این جوان درگزی ابراز کرد: تمام اجزای استفاده‌شده در این دستگاه داخلی است و هزینه ساخت و راه‌اندازی آن در حدود ۱۵۰ هزار تومان است؛ البته با احتساب سیستم‌های عملگری همچون سوزن و موتور آب و ... تا ۷۰۰ هزار تومان قابل تغییر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها مشکل ما برای تولید گسترده این دستگاه، نبود لوازم و امکانات اولیه است، چراکه در شرایط فعلی کشور اکثر پاساژ‌ها و اصناف تعطیل هستند و تا آغاز فعالیت مجدد آن‌ها نمی‌توان کاری را از پیش برد.

سعادتمند اظهار کرد: علاوه بر مورد ذکرشده در حال تحقیق و آزمایش برای ساخت ماسک حرارتی هستیم که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها، به‌زودی پروژه تولید آن را هم کلید خواهیم زد.

بسیجی نخبه درگزی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، همیشه بر استفاده از ظرفیت جوان‌ها در پیشرفت و حل مشکلات کشور تأکید ویژه‌ای داشته و دارند؛ لذا این اقدامات انجام‌شده همه در راستای عمل به منویات رهبری عزیز و رساندن کشور ایران به اوج قله‌های افتخار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها