خبرهای داغ:
سردار دامغانی با اشاره بر فعالیت‌های مختلف سپاه در مقابله با ویروس کرونا گفت: تا کنون ۳۵۰ هزار ماسک در استان تولید شده و ارزش موارد ضبط شده از محتکران ۸ میلیارد تومان بوده است
کد خبر: ۹۲۳۰۵۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا ع. استان سمنان اظهار کرد: از روز‌های ابتدایی که استان سمنان درگیر ویروس کرونا شد سه سطح قرارگاه در استان سمنان تشکیل شد؛ قرارگاه‌های زیستی که به تبع آن ۸ قرارگاه در سطح شهرستان‌ها ایجاد شد.
سردار حمید دامغانی افزود: ستاد‌های مردمی نیز در سطح شهرستان‌ها شکل گرفتند؛ قرارگاه سوم نیز قرارگاه‌های محله‌ای هستند و در محله‌هایی که لازم بود شکل گرفت.
وی ادامه داد: از همان ابتدا همکاری خوبی در این سه قرارگاه با علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان شکل گرفت که آثار و برکات مثبت آن در استان مشاهده شد.
دامغانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷ هزار بسیجی در قالب ۷۵۰ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف خدمت کردند؛ سپاه تاکنون به همت قرارگاه‌های فرهنگی گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن مختلف را با یک میلیون و دویست لیتر مواد ضدعفونی کننده در سه حوزه مراکز عمومی، اماکن خاص مثل مراکز اموزشی، بیمارستان ها، زندان و بخشی از منازل که در محله‌های پرخطر و آلوده بودند به صورت روزانه انجام داد.
سردار دامغانی با بیان اینکه سپاه پاسداران همیشه حامی و همراه مردم است، بیان کرد: عملیات دفاع بیولوژیکی همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در ۶۰۰ نقطه استان با ظرفیت مردمی و بسیج به استعداد ۳۰۰ خودرو انجام شد و جشن روز پاسدار در خدمت رسانی به مردم برگزار شد.
وی با اشاره بر اینکه مردم استان سمنان در تولید ماسک و اقلام بهداشتی همکاری خوبی داشتند یادآور شد: در تولید اقلام بهداشتی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده تا کنون ۳۵۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولیدی مردمی تولید شده است و همچنین ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار توزیع شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص سپاه استان سمنان بیماری یابی بود که در سطح عالی انجان شد و حدود ۹۳ درصد مردم استان به همت پایگاه‌های بسیج و مراکز بهداشت غربالگری و بیماری یابی شدند.
وی ادامه داد: تاکنون چهار نقاهتگاه در شاهرود، دامغان، گرمسار و سمنان ایجاد شد که اکنون فعال و در حال خدمات دهی هستند.
فرمانده سپاه استان سمنان افزود: بالغ بر ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان میان خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا توزیع و با افراد محتکر و متخلف برخورد شد و حاصل این برخورد کشف و ضبط مواردی به ارزش ۸ میلیارد تومان بود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها