جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه میانه، اظهار داشت: سپاه میانه موفق ترین سپاه استانی در بحث غربالگری سلامت است.
کد خبر: ۹۲۳۰۶۷۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، انصار آقایی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع)، ضمن تشکر از همکاری صمیمانه نیروهای سپاه با شبکه بهداشت در امر پیشگیری از بیماری کرونا، گفت: سپاه میانه در بحث غربالگری، عملکردی بدون نقص داشته و با 60 درصد تماس موفق، به عنوان موفق ترین سپاه استانی در این امر مطرح شده است.

   وی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را منوط به همکاری عموم مردم دانست و تصریح کرد: مردم باید از تردد بی مورد خودداری کنند و استفاده از ماسک خصوصا در تجمعات را بر خود واجب کنند.

   کارشاس مسئول سلامت جوانان و نوجوانان با هشدار به جوانان نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی، اظهار داشت: اگر چه نسبت ابتلای سنین پایینتر به بیماری کرونا کمتر است ولی آمار حاکی از آن است که جوانان و کودکان نیز از ابتلا به این بیماری مستثنی نبوده و ما شاهد بستری شد جوان 17 ساله و کودک 4 ساله در بین مبتلایان شهرمان هستیم.

   آقایی بر شستشوی مکرر دست ها با آب و مایع تاکید کرد و گفت: مواد ضدعفونی کننده، قدرت نابودی ویروس در کمترین زمان را ندارند و تاثیر این مواد بر روی ویروس کرونا در یک بازه زمانی حداقل 4 ساعته، اتفاق می افتد.

   وی با هشدار بر اینکه روند شیوع بیماری در استان ما همچنان در اوج است بر لزوم مراقبت کامل از بیماران کرونایی تاکید و تصریح کرد: مراکز درمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر، باید از ترخیص زودهنگام بیماران خودداری کنند، بیماران بهبود یافته را پس از ترخیص، برای مدتی به نقاهتگاه منتقل کنند تا بهبودی کامل حاصل شود و افراد مشکوک به سرعت در قرنطینه قرار گیرند و از تماس آنها با دیگر افراد، ممانعت شود.

   جانشین بسیج جامعه پزشکی میانه، افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری های تنفسی، قلبی و دیابت را افرادی مستعد برای ابتلا به این بیماری دانست و بر لزوم مراقبت بیشتر از این افراد تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها