خبرهای داغ:
بمسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی اظهارداشت: بسیاری از خبرنگاران در این شرایط متحمل ضرر و زیان شدند ضمن اینکه از حمایت خاصی نیز توسط ارگان‌ها برخوردار نشده‌اند ولی شاهد بودیم که به کار رسانه‌ای اکتفا نکرده و به صورت خودجوش و جهادی در حد وسع خود به کمک مستضعفان رفتند.
کد خبر: ۹۲۳۱۷۵۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

به گزارش سرویس بسیج رساانه خبرگزای بسیج از آذربایجان شرقی، رامین نظامی خواه به مجاهدت خبرنگاران و اهالی رسانه آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در کنار تجلیل از کادر بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت، باید مجاهدت‌های اهالی رسانه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی طبع بلند اهالی رسانه را مانع از انعکاس زحمات خود به مردم دانسته و خبرنگاران را به سنگرسازان بی سنگر دفاع مقدس تشبیه کرد.

نظامی خواه ایفای مأموریت خبری توسط خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و سایر عوامل رسانه‌های مکتوب، مجازی و دیداری- شنیداری در دل بحران یعنی محیط‌هایی چون بخش قرنطینه بیمارستان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده و مراحل خاکسپاری فوت شدگان را از جلوه‌های ایثار اهالی رسانه برای انجام رسالت مقدس خود معرفی کرده و گفت: بدون شک رسانه‌ها تأثیر مهمی در همراه شدن مردم با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا از طریق تبیین و رفتارسازی برای مخاطب دارند.

وی افزود: بسیاری از همکاران ما خود در این شرایط متحمل ضرر و زیان شدند و از حمایت خاصی نیز توسط ارگان‌ها برخوردار نشده‌اند اما شاهد بودیم که به کار رسانه‌ای اکتفا نکرده و به صورت خودجوش و جهادی در حد وسع خود به کمک مستضعفان رفتند

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی تلاش رسانه‌های استان جهت تأمین محتوای سرگرم کننده برای مخاطبان خود در ایام خانه نشینی را مورد تاکید قرار داده و افزود: تمام هم و غم رسانه‌های استان اقناع مردم برای قطع کردن چرخه شیوع کرونا ویروس است.

نظامی خواه گفت: برخی بی مهری‌ها نسبت به اهالی رسانه را نیز در این ایام شاهد بودیم که نشان داد مدیریت فضای رسانه‌ای استان نیازمند گفتگو و مفاهمه بیشتر بین ما و مسئولان است تا همدلی‌ها جایگزین سوءتفاهم‌ها شود.

وی تصریح کرد: نقد از ابزارهای مهم آگاهی بخشی یک رسانه پیشرو است و بدون آن اصلاح رفتار مردم و مسئولان ممکن نیست پس نباید با تخریب اشتباه گرفته شود. بدیهی است که این منافی مسئولیت حرفه‌ای اهالی رسانه برای در نظر گرفتن مصالح جامعه نیست.

این کارشناس ارتباطات افزود: ضرورت نظارت مؤثر بر فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی قابل کتمان نیست و قطعاً اهالی رسانه از ساماندهی نقش آفرینان در چرخه اطلاع رسانی استقبال می‌کنند تا مخاطبان به جای فیک نیوزها سراغ رسانه‌های معتمد بروند و این ممکن نیست مگر آنکه رسانه‌ها صدای مردم باشند و در قبال دغدغه‌های آنها احساس مسئولیت کنند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی بیان داشت: انعکاس رسانه‌ای گسترده جلوه‌های روشنی از امید و همدلی مردم استان برای شکست دادن کرونا، نشانگر توجه ویژه به الگوهای روزنامه نگاری بحران منطبق بر مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها است.

وی گفت: قریب به اتفاق اهالی رسانه استان بسیجی وار به موضوع نگاه کرده و به مثابه یک جبهه واحد کار یکدیگر را تکمیل می‌کنند. به خصوص فعالیت‌های نیروهای مردمی، بسیج، هیئات، تشکل‌های غیردولتی و البته سازمان‌های خدمت رسان در رسانه‌های استان انعکاس ویژه ای یافته که ماحصل آن همراه شدن بیشتر مردم و دیده شدن اخبار امیدبخش از استان در سطح ملی بوده است.

نظامی خواه در پایان به نقش ویژه رسانه‌ها در رزمایش مواسات و دستگیری از محرومان جامعه طبق توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و گفت: قطعاً اخبار خوبی از رسیدگی به معیشت آسیب دیدگان این بحران توسط دستگاه‌ها و خود مردم را طی روزهای آینده و همزمان با ماه مبارک رمضان خواهیم شنید و رسانه‌های استان نیز دین خود را به این حرکت بزرگ ملی ادا خواهند کرد.

ارسال نظرات