ایجاد موج رسانه ای با محوریت شهدا در بین دانش آموزان/توجه به فضای مجازی

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت:فصل تابستان، فصل شهدای انقلاب اسلامی است و باید موج رسانه ای با محوریت خانواده و دانش آموزان و شخصیت شناسی و تحلیل انقلاب در فضای مجازی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۲۴۰۷۴۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شهرستان شاهرود به میزبانی سپاه ناحیه شاهرود، با اشاره به موضوعاتی که آن را تحلیلی دغدغه مندانه خواند، اظهار کرد: ضروری است هر تصمیمی را که اتخاذ و مصوب می‌کنیم نیاز دانش آموز را برطرف کند؛ حتی اگر نیاز تعدادی از دانش آموزان خاصّ (نخبه و توانمند...) را برطرف کند باز هم اینکار ارزشمند نخواهد بود. در کار پرورشی از نخبه گرایی پرهیز کنیم هر چند قابل توجیه باشد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در تأکیددیگری افزود: ما از موازی کار نتیجه نخواهیم گرفت، هرجا که همه در حرکتی متحد ظرفیت و توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهند تشریک مساعی و کار تیمی شکل گرفته است. لازم است با هدف پوشش حداکثری جامعه در مناسبت‌های ملی و مذهبی حرکتی هماهنگ و منسجم برنامه ریزی شده انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی در جایی که مورد تأیید ما نیست غافل نشویم، فضای مجازی اثر خود را بر جوانان و جامعه دارد این فضا را به دیگران واگذار نکنیم، استقبال از کانال‌های غیر بومی در ایران به دلیل سابقه حضور بلندمدت شان بسیار زیاد است، تصمیم بگیریم با کمک خود دانش آموزان علاقمند و مستعد نسبت به طراحی محتوا و جذب مخاطب در بستر‌های مجازی فعالیت کنیم.
موسوی تصریح کرد:محتوای تولید شده در شاهرود در راستای پیشگیری از کرونا؛ به جهت غنا و کیفیت در تمام کشور مورد بهره برداری و استقبال قرار گرفت.
وی با مهم دانستن فراخوان دانش آموزان و خانواده‌ها بیان کرد: فصل تابستان فصل شهدای بزرگ انقلاب است، موج رسانه‌ای را با محوریت خانواده‌ها و نوجوانان و دانش آموزان با هدف شخصیت شناسی، تحلیل وقایع انقلاب و ... در فضای مجازی ایجاد کنیم.
محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود در این نشست گفت: فضای مجازی بهترین بستر فعالیت‌های ما در این شرایط خواهد بود، بهتر است در تعریف و تحلیل فضای مجازی تعمق کنیم؛ در اصل فضای مجازی، یک فضای حقیقی است و عبارت فضای ناملموس برای آن رساتر است.
هادی عامریان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان نیر در این نشست گفت: ما تجربه موفقی در فضای مجازی کسب کرده ایم و با کمک فضای مجازی توانستیم برای جبران دو مرحله عملی باقی مانده از درس آمادگی دفاعی؛ آزمون آنلاین از کتاب "خلوت خاطره ها" با موضوع حماسه خرمشهر را برگزار کنیم و این تجربه را می‌توان برای مناسبت‌های پیش رو نیز در نظر گرفت.
حمید رضا گلمحمدی مسئول بسیج فرهنگیان ضمن اعلام آمادگی و ارائه برنامه‌های پیشنهادی ویژه فرهنگیان گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود را در تهیه بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی اراده دادند.
در این نشست علی احمدی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ایمان آمادگی بسیج دانش آموزی را برای گرامیداشت مناسبت‌های سوم خرداد و ارتحال امام راحل و تداوم رزمایش همدلی اعلام کرد.
گفتنی است در این نشست سلیمانیان مسئول سازمان دانش آموزی، سبحانی مسئول حوزه کوثر نیز برنامه‌های خود را اعلام کردند.
تولید محتوای مناسب و نشر گسترده‌ی آنها، برگزاری مسابقات، فراخوان‌ها و نیز اهداء جوایز به برندگان در دو قسمت دانش آموزی و معلمان از مصوبات این نشست بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار