رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۴۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در مجموع ۶۰ هزار طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با سرمایه گذاری ۷۸ هزار میلیارد تومان در کشور انجام و ۴۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۲۴۴۸۴۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی اکبر محرابیان در آیین کلنگ زنی پروژه ۴۰۲ واحدی مسکن برکت مراغه( طرح اقدام ملی ) اظهار داشت: فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سه محور اصلی اشتغالزایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: بنیاد برکت و بنیاد احسان دو حوزه اجتماعی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام هستند و کارآفرینی، توسعه آموزشی و فرهنگی، ارتقای سطح سلامت، ارایه خدمات بیمه ای و مالی به محرومان و ساخت مسکن برای محرومان از جمله بخش های تحت پوشش بنیاد برکت است.
محرابیان افزود: دانش بنیان، کاروان سلامت، حمایت از دانش آموزان مناطق محروم، مشارکت در تامین لوازم توانبخشی، پوشش حمایتی در زمان بحران و بلایای طبیعی و امروز مقابله با بیماری کرونا از بخش های زیرمجموعه و تحت پوشش بنیاد احسان است.
وی گفت: ۳۰ هزار طرح توانمندی در کشور با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شده است که این میزان اعتبار دو برابر بودجه عمرانی کل کشور است.
وی افزود: با اجرای این طرح ها ۳۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است که این میزان اشتغالزایی از اوج و بهترین دوران اشتغالزایی در کشور هم بالاتر است.
محرابیان همچنین اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان امام ۳۴ هزار و ۳۵۰ طرح زیربنایی با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور اجرا کرده است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۷۷۰ مدرسه، یکهزار و ۱۰۰ باب مسجد، حسینه و مصلی، ۳۰ هزار مسکن محرومان و ۱۵ بیمارستان از جمله طرح های زیربنایی اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستانی برای بیماران صعب العلاج سرطانی با بهترین امکانات یکی از این بیمارستان ها است.
محرابیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ هزار خانواده در کشور تحت پوشش خدمات بیمه ای ستاد هستند، گفت: در قالب طرح های حمایتی، ۹۴۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی گفت: همچنین در طول سه سال فعالیت ستاد در حوزه درمان ناباروری، ۱۱ هزار زوج از لحاظ ناباروری درمان شده اند.
وی اضافه کرد: اهدای ۵۰ هزار کمک به درمان بیماران صعب العلاج، توزیع ۵۰۰ هزار بسته لوازم بین محرومان و اهدای ۱۲ هزار بسته جهیزیه بین نوعروسان از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور است.
محرابیان طرح های دانش بنیان را بهترین جایگزین برای درآمد نفت عنوان کرد و گفت: ۱۲۰ طرح با اشتغالزایی برای ۲۷ هزار نفر در حوزه دانش بنیان از سوی ستاد اجرا شده است و هم اکنون یکصد تیم نخبه را ستاد تحت پوشش خود دارد.
وی افزود: در مناطق سیل زده ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال پرداخت و همچنین ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی و ۱۲ هزار راس دام به خانواده های سیل زده اهدا شده است.
وی گفت: همچنین در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده است.
وی به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک ماه، ۴۷ میلیون عدد ماسک در زمان به اصطلاح جنگ برای تصاحب ماسک در دنیا از سوی این ستاد تامین شده است.
وی گفت: راه اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید ماسک در غرب آسیا با تولید روزانه چهار میلیون ماسک از جمله مهمترین اقدام های ستاد است.
محرابیان افزود: ۲۱ دستگاه در این کارخانه نصب و برای تولید ۱۶ دستگاه دیگر با شرکت های دانش بنیان وارد مذاکره شده است و بزودی اقدامات عملی برای تولید را شروع خواهیم کرد.
وی افزود: در تولید کیت آزمایشگاهی کرونا با تولید ۲ هزار و ۵۰۰ کیت در هفته امکان تست ۲۵۰ هزار نفر را در هفته فراهم کرده ایم.
محرابیان همچنین اعلام کرد: یک میلیون بسته حمایتی مواد غذایی و یک میلیون بسته لوازم بهداشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
وی به کلنگ زنی نخستین شهرک مسکونی برکت کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مراغه اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای اقشار بدون مسکن و نیازمند احداث می کند که امروز نخستین شهرک مسکونی با ۴۰۲ واحد در مراغه کلنگ زنی می شود.
وی گفت: این ستاد تا ۲ سال آینده ۵۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در ۴۰ نقطه کشور احداث می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها