خبرهای داغ:

آغاز فعالیت مهدکودک‌ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور جزئیات پروتکل بازگشایی مهدهای کودک در شرایط کرونا و نحوه نظارت بهزیستی بر مهدهای کودک را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۴۸۸۰۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حبیب‌اله مسعودی فرید در گفت‌وگو با شبکه خبر، با‌ اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از روز گذشته بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت مهدهای کودک در همه استان‌ها از روز شنبه شروع شده اما رعایت موارد بهداشتی در مهدها ضروری است.
مسعودی فرید با بیان این‌که در مناطق دارای وضعیت سفید و زرد، مهدها مجاز به پذیرش نصف ظرفیت و در مناطق قرمز مجاز به پذیرش کودکان تا یک سوم ظرفیت خود هستند، اظهار داشت: رعایت مواردی همچون ضدعفونی کردن کامل تجهیزات، اسباب بازی‌ها و محیط، نبود فضای بازی مشترک مثل تاب و سرسره، بخشی از پروتکل‌های مربوط به رعایت موارد بهداشتی در مهدهای کودک است.
وی با ‌اشاره به این‌که پرسنل مهدهای کودک نیز باید با تجهیزات کامل مثل دستکش و ماسک در محیط کار خود حضور داشته باشند، افزود: این تصمیم به دنبال دغدغه والدین و تماس‌های مکرر آنها اتخاذ شده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص نحوه اجرای اولویت‌بندی پذیرش نیز گفت: ظرفیت مراکز نباید فراتر از میزان تعیین‌شده برسد. همچنین به بهزیستی شهرستان‌ها دستور داده شده که رعایت مسائل بهداشتی رصد شود و اگر نیازی به تذکر بود، انجام دهند.
فرید درخصوص نحوه نظارت بر مهدهای کودک بیان کرد: افراد می‌توانند هرگونه مغایرت را با سامانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ یا بهزیستی شهرستان و استان مطرح کنند.

کیهان

ارسال نظرات