كاهش 2 درصدي كشته شدگان سوانح رانندگي در مركزي

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان از كاهش 2درصدي كشته شدگان سوانح رانندگي در تير 4 ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در جاده هاي استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۲۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ "ايرج كهريزي " در تشريح تجزيه و تحليل تصادفات جاده اي در 4 ماهه نخست سال جاري در محورهاي مواصلاتي استان مركزي گفت: در4 ماهه نخست امسال با كاهشي 5 درصدي، 108 تصادف فوتي در جاده هاي استان رخ داد كه در اين سوانح رانندگي تعداد 135 نفر جان باختند و ميزان كشته شدگان نيز در اين سوانح در حدود 2 درصد كاهش داشته است.

وي با اشاره به نوع تصادفات منجر به فوت بر اساس كاربري نوع راه توضيح داد: 37 درصد از اين تصادفات در بزرگراه ها ، 23 درصد در محورهای اصلی، 20 درصد در آزاد راه ها و 20 درصد در محورهاي فرعي و روستايي رخ داده است.

اين مقام مسئول اضافه كرد: 69 درصد از سوانح منجر به فوت در تير ماه مربوط به خودروهاي سواري، 16 درصد كاميون ها، 7 درصد وانت بارها ، 5 درصد موتور سیکلت ها ، 2درصد اتوبوس و يك درصد نيز مربوط به عابران پياده بوده است.

سرهنگ كهريزي به نقش ديگر سازمان ها در اين تصادفات اشاره كرد و گفت: از تعداد تصادفات رخ داده، در 3 تصادف منجر به فوت، 12 مجروح در3 فقره تصادف جرحی و در 3 تصادف خسارتي اداره راه راهداري و حمل و نقل جاده اي و 6 نفر فوتی در یک فقره تصادف فوتی و یک مجروح در يك تصادف جرحی اداره راه و شهرسازی 2 نفر متوفی در یک تصادف فوتی و یک مجروح شرکت احداث و نگهداری آزاد راه ساوه – همدان و یک فقره خسارتي مربوط به بنیاد مسکن است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مركزي با تشريح بيشترين تصادفات فوتي در جاده هاي استان گفت:‌ آزاد راه ساوه - همدان ، محور اراک- قم ، محور فرمهین - اراک ، آزاد راه ساوه - تهران ، محور ازنا ، محور زالیان ، محور اراک - توره ، محور دلیجان- اصفهان ، محور بوئین زهرا و ... از محورهاي مواصلاتي استان بودند كه بيشترين سوانح رانندگي منجر به فوت در 4 ماه امسال در اين مكان ها رخ داده است.

وي ادامه داد:‌52 درصد از سوانح فوتي دراين بازه زماني بر اثر واژگونی وسیله نقلیه ،34 درصد برخورد وسيله نقليه با وسيله نقليه، 8 درصد وسيله نقليه با موتورسيكلت، و 6 درصد برخورد وسيله نقليه با عابر پياده بوده است.

اين مقام مسئول با بيان بيشترين علت وقوع سوانح رانندگي در يك ماهه اخير گفت:‌63 درصد از تصادفات منجر به فوت در اين مدت به علت عدم توجه به جلو، 20 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 8 درصد تخطی از سرعت مطمئنه ، 3 درصد رعایت حق تقدم عبور ، یک درصد ورود ناگهانی به سطح راه ، و 5 درصد مربوط به ديگر علت ها بوده است.

سرهنگ كهريزي خاطر نشان كرد: 62درصد از متوفيان تصادفات در اين بازه زماني در صحنه تصادف جان باختند و 38درصد ديگر بعد از انتقال به مراكز درماني جان خود را از دست دادند.

وي اضافه كرد:‌75 درصد از جان باختگان سوانحه رانندگي در تيرماه مرد و 25درصد از نسوان بوده اند و همچنين 42درصدي از جان كشته شدگان سرنشينان خودرو، 44درصد رانندگان خودرو، 9 درصد راكبان موتورسيكلت و 5درصد عابران پياده بوده اند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مركزي در ادامه اظهار داشت: 63 درصد از تصادفات فوتي در اين مدت مربوط به پلاك هاي غيربومي و مابقي مربوط به پلاك هاي بومي است.

وي با تحليل ساعات وقوع تصادفات فوتي در ماه گذشته در جاده هاي استان گفت: 19 درصد از اين تصادفات در حد فاصل ساعت 16 تا 20، 17 درصد در ساعت 12 تا 16، 19 درصد از ساعت 8 تا 12 و 15 درصد از ساعت 24 تا 4 ،16 درصد از ساعت 20 تا 24 و 14 درصد از ساعت 4 تا 8 رخ داده است.

سرهنگ كهريزي با بيان کاهش 19درصدي تردد هاي وسايل نقليه از محورهاي مواصلاتي استان گفت: در 4 ماه نخست امسال 14 ميليون 633 هزار و 344 تردد وسيله نقليه در جاده هاي استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار