خبرهای داغ:
با اجرای این طرح در شش ماه اخیر ۶۰۰ جهزیه ارزان قیمت به زوج های جوان تحویل داده شده است و در صدد آن هستیم که بتوانیم با ساخت سوئیت های ۵۰ متری برای زوج های جوان، به سمت تامین مسکن موقت پیش برویم.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۷۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، این روزها که کرونا مانع برگذاری بسیاری از مراسمات ملی و آیینی ما شده است، شاهد برگزاری عروس هایی هستیم که دارای مؤلفه های سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان هستند، بسیاری از زوج های جوان با اختصاص دادن هزینه ازدواج خود به امور خیر، اقدامات تحسین برانگیزی انجام داده اند. در این میان سپاه پاسداران نیز چون گذشته در کنار مردم با اجرای برخی از طرح های تسهیل کننده ازدواج جوانان، گام های مؤثری در این زمینه برداشته است. یکی از این ا قدمات اجرای طرح « مهر کریمانه» با هدف تهیه و تدارک جهیزیه های نوعروسان نیازمند است.

سپاه اصفهان و خیرین این استان در ۶ ماه گذشته با اجرای طرح « مهر کریمانه» ۶۰۰ نوعروس نیازمند را با جهیزیه ای ارزان قیمت و به صرفه، شامل ۲۲ قلم کالای باکیفیت ایرانی به خانه بخت فرستاده است.

ناصر چاووشی مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه بهترین راه دفاع از انقلاب و نظام، خدمت به مردم است، اظهار داشت: یکی از راه های خدمت به مردم تلاش برای تسهیل امر ازدواج جوانان است که ما این مهم را به عنوان هدف پیش رو قلمداد می کنیم.

وی افزود: یکی از آسیب هایی که امروزه با آن رو به رو هستیم، کاهش میزان ازدواج و به دنبال آن بالا رفتن سن ازدواج جوانان و کاهش جمعیت است که باید به عنوان آسیب اجتماعی جدی مطرح و برای رفع آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای طرح« مهر کریمانه» در تابستان ۹۹ گفت: طرح «جهیزیه ارزان قیمت» از جمله طرح های مهم سپاه اصفهان به شمار می رود که به لطف خدا و همراهی خیرین، در شش ماهه اخیر با تدارک ۶۰۰ جهیزیه ارزان قیمت و تحویل آن به نوعروسان نیازمند که مشمول این طرح می شدند، موفق شدیم ۶۰۰ زوج جوان را به خانه بخت بفرستیم در حالیکه امیدواریم تا پایان سال جاری، این رقم به ۱۱۰۰ سری جهیزیه ارزان قیمت برسد.

وی با تأکید بر اینکه در این طرح، حفظ شأن و کرامت خانواده ها رعایت شده است، گفت:این جهیزیه شامل ۲۲ قلم کالای درجه یک ایرانی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال است که فقط است که فقط مبلغ ۱۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان از درخواست کننده دریافت می شود.

چاووشی افزود: در ادامه طرح های تسهیل ازدواج، امیدواریم بتوانیم نهضتی را راه اندازی کنیم تا با ساخت سوئیت های ۵۰ متری برای زوج های جوان، به سمت تامین مسکن موقت پیش رویم.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح «راویان وصال» افزود: معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در این طرح با شناسایی روایان معتمد؛ ارتباط چهره به چهره و تلفیقی از سبک واسطه گری سنتی و مدرن را تقویت می کند تا قدمی مثبت در معرفی دختر و پسر و شکل گیری ازدواج انجام شود.

 

طنین یاس /گفت وگو- زهرا شجاعی

ارسال نظرات