خبرهای داغ:

ترویج خشونت با کالاهای لوکس فروشگاه های اینترنتی!

بیشترین حسی که بخش بزرگی ازکالاهای عجیب و غریب فروشگاه های اینترنتی، منتقل می کند خشم و خشونت و نفرت است! از پرده حمام با طرح جوکر گرفته تا اسباب بازی هایی با طرح روح سرگردان!
کد خبر: ۹۲۸۳۵۳۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،این حرف گزافه و بزرگ نمایی نیست که ایران یکی از بی سر و سامان ترین فضاهای مجازی را در دنیا دارد. بخش بزرگی از محتواهای تولیدی در این فضا را تبلیغات فروشگاه های اینترنتی پُر کرده اند! از این طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و بسیاری از وبگاه ها و سایت ها مهم ترین مرکز رواج کالاهای عجیب و غریب در کشور شده اند!.

منگنه با فُرم سر اژدها
فقط کافی است دقایقی را در یکی از سایت های حوز تبلیغات و فروش اینترنتی بگذرانید یا آنقدر فرصت داشته باشید که چند سایت تبلیغات و فروش را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد این سایت ها در رقابتی که هیچ ناظری بر آن نظارت ندارد برای جذب بیشتر مشتری، انواع عجیب و غریب کالاها را با ادبیات های خاصی تبلیغ می کنند! بدون شک تا کنون پیش آمده است متنی شما را مشتاق خرید کالایی کرده باشد و وقتی تصویر کالا را دیده یا کالای مورد نظر را پس خریداری ، دریافت کرده اید، متوجه تفاوت آن تبلیغ با اصل کالا شده باشید.

پرده ی حمام با طرح جوکر
البته از منظر دیگری نیز می شود به این مهم نگاه کرد، بخش بزرگی از کالاهای تبلیغاتی سایت های به محصولات فرهنگی یا محصولاتی که بر سبک زندگی مردم تأثیرگذار هستند، مربوط می شود. از تبلیغ انواع کالاهای لوکس بدون مصرف گرفته تا لباس های پاره و خسته! و زینت الاتی و کالاهای خاص مردانه یا زنان که در نوع خود چندش آور هستند! و خوراکی هایی که نه تنها برخی از آنها برای مسلمانان حرام است بلکه در یک نگاه تهوع آور هم می باشد!

کنسرو رتیل
بخش بزرگی از این کالاها بیشترین حسی که منتقل می کند خشم و خشونت و نفرت است! از پرده حمام با طرح جوکر گرفته تا اسباب بازی هایی با طرح روح سرگردان! آن هم برای کودکان. از کنسرو روتیل گرفته تا آبنبات چوبی حاوی خزنده! و چند صباحی هم هست که گردنبندهای زنانه و مردانه ای با شکل و شمایل دندان واقعی یا دندان کوسه، شیشه های خون واقعی یا مصنوعی به فروش می رسد!

گردنبند خون و چشم

تابلویی از چند زن با لباس جادوگران که در حال نوشیدن چای یا خون!
این محصولات در صدد ترویج خشونت بین مردم و مصرف کنندگان این کالاها که قشر بزرگی از آنها جوانان هستند ، می باشند. وقتی منگه دانش آموزی فرم سر اژدها یا روحی سرگردان است، وقتی تابلوی اتاق دختری نوجوان، عکس یا نقاشی چند زن جادوگر در حال خوردن چای یا خون است! وقتی خردسال به جای خوردن پاستیل هایی با رنگ و شکل بامزه و شاد ، آنوتومی بدن خرس را می مکد! یا در ظرف هایی با طرح های وحشتناک غذا می خورد! این تصاویر چه میزان می تواند بر خشونت رفتاری و خشونت طلبی او تأثیر گذار باشد!

دست‌های انگشتی ترسناک

پازل آناتومی خرس پاستیلی

آبنبات چوبی حاوی خزنده
اینجاست که با وجود اقلام مختلف کالاهای خشن و خارج از عرف که بعضی از سایت ها آن را به بیش از ۵۰ کالای در دسترس خریدار ایرانی تعریف کرده اند، جای خالی نظارت بر فروشگاه های اینترنتی به خوبی احساس می شود. اینکه چه میزان از خشونت ها، بیماری های روحی و روانی و سرکشی ها و قانون شکنی های اجتماعی می تواند منشاء گرفته از همین اقلام و اقلام شبیه آن باشد، خود جای تحقیق و بررسی آکادمیک دارد.

طنین یاس - میترا خسروبیک

ارسال نظرات