اربعین حسینی تسلیت باد

رمز ماندگاری اربعین رسیدن به شعور حسینی است

فرمانده پایگاه خواهران حضرت رقیه شهرستان سرخه رمز شناخت درست و ماندگاری اربعین را رسیدن به شعور حسینی دانست.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۵۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

خاتون ابراهیمی همزمان با اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: اربعین یادآور اصلاح دینی، عدالت طلبی و آزادگی و ایستادگی در برابر ستم است. ماندگاری اربعین با شور و شعور همراه است وباید به سمتی پیش رویم که شعور حسینی ایجاد شود و از همین طریق جوانان می توانند شناختی درست نسبت به اربعین پیدا کنند.

 وی تصریح کرد: این شعور زمانی بدست می آید که مطالعه ای دقیق و درست در بیوگرافی اثرگذاران واقعه عاشورا و بیان شجاعت ها و فضلیت های وارثان حضرت محمد (ص)داشته باشیم و به رنج و تلخی که در عاشورا گذشت بسنده شود.

فرمانده پایگاه خواهران حضرت رقیه شهرستان سرخه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) این شخصیت برجسته‌ی اسلام می فرمایند: درعاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد و واقعاً هم پیروز شد. عامل این پیروزی، حضرت زینب (س) بود. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: حضرت زینب (س) در امر رساندن پیام امام حسین علیه السلام به جهانیان از اصول روان شناسی دقیق، از جمله تحقیر دشمنان، تکریم دوستان، تحریک عواطف و مخاطب شناسی استفاده کردند. ما امروز باید حضرت زینب(س) را آنگونه که شایسته است به جوانان و نوجوانان معرفی کرده و بصریت افزایی کنیم. نسل امروز باید نسبت به واقعه عاشورا و کربلا هوشیار و آگاه باشد.

وی در خاتمه گفت: باتوجه به شرایط کرونا، امسال اجرای برنامه ها امکان پذیر نیست، لذا در نظر داریم در خصوص حادثه اربعین در قالب گروه های مجازی پایگاه، اعضای حلقات صالحین را به شعور حسینی وصل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار