خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تحقق آن توسط نسل جوان امروز، گفت: در این راه برای آنکه در آینده دچار پشیمانی نشویم، نیازمند ارتباط گیری با آموزه‌های دینی در این مسیر هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۶۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
لزوم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با نسل جوان امروز نیازمند ارتباط گیری با آموزه‌های دینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع مسئولان اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی همدان، با اشاره به سالروز واقعه ۳۰ مهر سال ۵۷ در همدان، اظهار داشت: هم‌سن و سالان شما دیروز با فعالیت‌های خود، چه در دوران انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس صحنه‌های قابل افتخاری را خلق کردند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز نیز ادامه دهنده راه جوانان دیروز هستند، گفت: همان طور که مسابقات دو امدادی با کوتاهی یک نفر زحمات نفرات قبلی بی‌نتیجه می‌شود، امروز نیز باید مراقب امانتی که جوانان دیروز در اختیار ما قرار داده‌اند باشیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در روایات از جوانان با دو تعبیر شاب و فتا به معنای شکوفایی و شادابی یاد شده است، مطرح کرد: سال‌های جوانی دوران حرکت به سمت اوج شکوفایی و شادابی است.

وی تلاش و مجاهدت را یکی از ویژگی‌های جوانان در اسلام برشمرد و گفت: امروز مصداق این تلاش و مجاهدت برای نسل‌های جوان، مجاهدت در تولید علم و داشتن حس مسئولیت‌پذیری است.

شعبانی افزود: اگر امروز می‌خواهیم همانند دانش‌آموزان سال ۵۷ باشیم، باید با توجه به عقلانیت و معنویت، نسبت به مسائل اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز به ترویج خلاقیت در بین جوانان داریم، عنوان کرد: راه رسیدن به خلاقیت و اینکه چگونه تولید علم داشته باشیم، این است که نسبت به هویت شناسی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر دچار بحران هویت شویم، نه خلاقیتی برای خودمان خواهیم داشت و نه اثرگذاری برای جامعه، مطرح کرد: نباید از این نکته غافل شویم که ما در زندگی تنها یک حق انتخاب داریم و اگر در این انتخاب خود با دقت عمل نکنیم، دچار خسران خواهیم شد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تحقق آن توسط نسل جوان امروز، گفت: در این راه برای آنکه در آینده دچار پشیمانی نشویم، نیازمند ارتباط گیری با آموزه‌های دینی در این مسیر هستیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای سختی است و در آن درگیر فضای مجازی و شبهات موجود در آن هستیم، اظهار داشت: دنیای امروز که در آن توهمات بسیار برجسته است و گاهی یک سلبریتی با ۲ میلیون فالوور متوهم است و همچون موج در یک دریای مواج انسان‌ها را به یک سمت خاص می‌برد بنابراین در این فضا باید بسیار مراقب باشیم.

وی راه مراقبت در این فضا را ارتباط با قرآن و معنویت دانست و گفت: توصیه بنده به شما جوانان این است که توجه ویژه‌ای نسبت به نماز اول وقت داشته باشید و بدانید که نماز اول وقت هم دنیای شما را تامین می‌کند و هم آخرت شما را.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جوانی که مسئول می‌شود بسیار می‌تواند کارایی داشته باشد، بیان کرد: پیامبر اسلام پس از فتح مکه، زمانی که در حال بازگشت به مدینه بودند یک جوان ۱۹ ساله را به عنوان نماینده خود و مسئول مهم‌ترین شهر عربستان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان دهنده این است که جوانان می‌توانند، مسئولیت‌پذیر باشند، گفت: ایشان در جواب کسانی که به حضور این جوان اعتراض داشتند، فرمودند: «در مسئولیت هر کسی که اولویت دارد اکبر است، نه هر کسی که سن بیشتری دارد».

انتهای پیام/
ارسال نظرات