خبرهای داغ:
باغچه ای زیبابا حرکت زیبای بانوان جهادی باتصویری از اولین شهید مدافع سلامت شهیده نرجس خانعلی زاده
کد خبر: ۹۲۸۸۱۲۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

  به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

این روزها که جامعه وام دار و مدیون تلاش گران عرصه سلامت است . این روزها که کرونا جبهه ای دیگر از ایثار و مقاومت را به روی مردم ایران گشوده و کادر درمانی در خط مقدم این جبهه مشغول به درمان بیماران کرونایی هستند، این روزها که گفتن و شنیدن از ایثار و جانفشانی پزشکان و پرستاران بخش های کرونایی بیمارستان های سراسر ایران یادآور قصه ی سرخ ایثارگری ها در دوران هشت سال دفاع مقدس است در این ایام که کادر درمانی ما در استان های مختلف کشور داغدار از دست دادن یاران و همراهان و همکاران گرامی شان هستند، تنها چیزی که می تواند تسلی خاطر خانواده های محترم شهدای مدافع سلامت و پاسداشت مقام شهدای این عرصه از ایثار باشد، نکوداشت نام و یاد آنان است.
نخنستین پرستار از ایران اسلامی که در شهادت وادی دفاع از سلامت را به روی قشر سپید پوش و ایثارگر کادر درمانی کشور باز کرد و نامی جاویدان و عزت همیشگی برای خود کسب کرد «شهید نرگس خانعلیزاده» پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان بود و بعد از این شهید جامعه پزشکی و پرستاری کشور شهدای زیادی را در این راه تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
امام متأسفانه این روزها شاهد این هستیم که به انحاء گوناگون مردم نسبت به این ایثارها و فداکاری های فرشتگان سپیده پوش ناسپاسی می کنند.
از عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی گرفته تا بی تفاوتی و اعلام ناباوری نسبت به این ویروس خطرناک! از مسافرت های خودخواهانه و غیرضروری گرفته تا برگزاری مراسمات و تجمعات خانوادگی و دوستانه ! از ماسک نزدن در بیرون از منزل گرفته تا در آغوش کشیدن ها و روبوسی کردن ها ...
اما نوع دیگر این عدم پاسداشت را می توان در رفتار برخی از شهروندان یا مسافران جاده سیاهکله رودکلاچای استان گیلان دید! آنجا که با ریختن ذباله های تر و خشک .. در کنار جاده؛ جایی که تصویر بزرگی از نخستین شهید مدافع سلامت نصب شده است به جای بوی عود و گلاب، بوی تعفن به مشام می رسید و به جای دیدن منظره ای بهشت گونه، تصویر زشت پسمانده های خوراکی و ..به بدترین شکل ممکن فقر فرهنگی مردم ما را به رخ می کشید!

بله! شاید باورش سخت و تحملش برای برخی سخت تر باشد که ببینند ابتدای جاده سیاهکله، جایی که تصویری از اولین شهید مدافع سلامت شهیده نرجس خانعلی زاده نصب است،مدت ها پشته ای از زباله روی هم ریخته شده است و مسافران وساکنان و حتی شهرداری نسبت به آن بی تفاوت بودند!.

اما جمعی از بانوان جهادی تدبیری اندیشیدند، آنها با استفاده از جمع آوری تعدادی لاستیک و رنگ زدن و کاشت شمشاد در آنهاو قرار دادن این گلدان ها پای بنر این شهید، توانستند فضای مسرت بخشی را ایجاد کنند.

این حرکت بانوان جهادی نوی تشکر از مخلوق خداوند است که سپاسگزاری از خدا را به همراه دارد، شکری که قطعا نعمت ها به ویژه نعمت سلامتی را افزون می کند! در حالیکه خلاف این رفتار قطعا ناسپاسی بوده و ناسپاسی نعمت های زیادی را از انسان می گیرد!





شهیده نرجس خانعلی‌زاده، از «مدافعان سلامت» کادر پزشکی پرستاری کشور و نخستین شهیده این راه پرافتخار بود وی در عصر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸پس از سه روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلاء به ویروس بیماری کرونا در حین رسیدگی به بیماران، در بیمارستان میلاد لاهیجان در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

طنین یاس - از گیلان

ارسال نظرات