خبرهای داغ:
آرزو یوسفی

صندوق قرض الحسنه مردم یار بسیج اسفراین برتر کشوری شد

طرح اعتلا صندوق های قرض الحسنه مردم یار شهرستان اسفراین جزو برترین های جشنواره سراسری مالک اشتر شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۶۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر صندوق های قرص الحسنه مردیم یار در اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ۱۷ پایگاه موجود در شهرستان صندوق قرض الحسنه بسیج مستضعفین در  ۱۳پایگاه راه اندازی شده است و از محل اعتبار این صندوق های قرض الحسنه وام های کارگشایی به اعضای بسیج پرداخت می شود.


عبدالله باقری گفت: طرح راه اندازی صندوق های قرض الحسنه از سال ۹۷ آغاز شده و با پول خود اعضای بسیج و کمک خیرین و خانواده های شهدا وام های بدون بهره با هدف ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت می شود که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان وام به متقاصیان و بسیجان در روستاها پرداخت شده است و بیش از ۳۸ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 

مدیر صندوق های قرض الحسنه مردم یار گفت:  میزان پرداخت وام به اعضا بستگی به اعتبار صندوق دارد و با طرح های اشتغال زایی که در روستاها توجیه اقتصادی دارد موافقت می شود. 

وی افزود: برای گسترش برنامه های این پایگاه ها با بنیاد برکت و ستاد فرمان امام ارتباط گرفتیم و از محل اعتبار بنیاد برکت نیز برای پرداخت وام کمک می گیریم اخیرا مقرر شده است تا با کمک این محل به۱۲۰ نفر از اعضای بسیج وام پرداخت شود که تاکنون بیش از ۷۰ نفر به بانک معرفی شده است.


با قری تصریح کرد: این وام ها ۳۶ ماهه و بدون بهره و برای طرح های اشتغالزایی در روستا است و تاکنون بیشترین ایجاد اشتغال در زمینه پرورش دام سبک و سنگین،پرورش قارچ، ایجاد کارگاههای خیاطی و تولید لباس و عروسک سازی و نجاری بوده است. 


مدیر صندوق های قرص الحسنه مردم یا در اسفراین گفت: ایجاد اعتماد و کمک خیرین، پشتکار و پای کار بودن بسیجیان و روحیه جهادی و تلاش در اجرای برنامه های ابلاغی از مهترین عوامل موفقیت ما و عملکرد صندوق های قرض الحسنه در این زمینه بوده است.


وی با بیان اینکه در محل این پایگاه ها با گسترش کار، نهضت خدمات رسانی به نیازمندان راه اندازی شده است که و در این مراکز نیکوکاری به نیازمندان ،بیماران و ...خدمات دهی می شود،

 

عبدالله باقری افزود: از محل کمک خیرین در این مراکز نیکوکاری برای تهیه جهیزیه برای زوج های جوان نیازمند نیز اقدام می شود که از سال ۹۸ و ۹۹ تاکنون برای  ۲۵ زوج جوان جهیزیه کامل پرداخت شده است.


وی در پایان از سازمان بسیج مستضعفین هم خواست تا برای گسترش کار و ایجاد اشتغال در روستاها بیشتر پای کار بیاید و صندوق های قرض الحسنه را از لحاظ مالی کمک کند.

ارسال نظرات