فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: در ادامه مرحله سوم رزمایش کمک بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون ریال است بین نیازمندان ، دانش آموزان و مشاغلی که بواسطه کرونا آسیب دیده اند توزیع می شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۵۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

  به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ "حیدر الفتی" فرمانده سپاه ناحیه ایلام  ؛ صبح امروز در حاشیه رونمایی از ۵۰۰ بسته حمایتی در مرحله سوم کمک مومنانه گفت:   امروز در ادامه مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون ریال و شامل اقلام خوراکی ، بهداشتی ، نوشت افزار است که بین نیازمندان ، دانش آموزان و مشاغلی که بواسطه کرونا آسیب دیده اند توزیع می شود.  

وی افزود: از ابتدای مرحله سوم کمک مومنانه که از ۱۷ ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) آغاز شده ، تاکنون بیش از ۳۰۰۰ بسته معیشتی و از ابتدای رزمایش کمک مومنانه تا کنون ۲۵۰۰۰ بسته معیشتی توسط گروه های جهادی بسیج ، خیرین ومعتمدین مساجد و محلات جمع آوری و بین آسیب دیدگان از کرونا ، دانش آموزان و نیازمندان توزیع شده است. 

وی ادامه داد :در رزمایش محله به محله بسیج با عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی که دیروز در سراسر کشور و سطح استان با هدف مقابله با کرونا آغاز شده است ،   تعداد ۱۲۰ تیم بسیج سازماندهی شده و در ۶ منطقه و ۶۰ بلوک شهر ایلام به ایفای نقش می پردازند.

  فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: در سطح هر پایگاه مقاومت بسیج سه تیم نظارتی ، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با کرونا تشکیل شده است.  الفتی تاکیدکرد:  تیم های نظارتی وظیفه آموزش و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر و اصناف را برعهده دارند .

  وی افزود:تیمهای مراقبتی با همکاری علوم پزشکی در زمینه غربالگری ، ارتباط  تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ ، بیماریابی ، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه های پرخطر از جمله سالمندان، بیماران ویژه و... فعالیت می کنند.  تیمهای حمایتی نیز با همکاری پایگاه های مقاومت و مساجد محلات در خصوص تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین آسیب دیدگان کرونا فعالیت می کنند.   پیش بینی می شود در طی سه ماه از اجرای این طرح ۵۰ در صد از بستری ها و فوتی ها کاهش یابد و ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیز شناسایی شوند.  

ارسال نظرات