به گزارش خبرگزرای بسیج از اصفهان؛ محمد امین رجبی در نشست خبری به مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: امروز مهمترین ماموریت بسیج دانشجویی در حوزه پژوهش و فناوری نقش آفرینی تخصصی در حل مسائل تخصصی کشور است؛ امروز بسیج دانشجویی یک بستری است که دانشجویان در حوزه های علمی ورود پیدا کنند و اگر طرح و ایده نوآورانه ای داشته باشند استقبال می شود.
معاون پژوهش و فناری بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: قطعا از این ایده ها حمایت می شود و هیچ ایده و مسئله ای که توسط دانشجویان اعلام شود، روی زمین گذاشته نشده و قطعا پیگیری خواهند شد؛ این بستر فوق العاده ای است و یکی از کارهای است که بسیج دانشجویی به صورت فراتشکلی انجام می دهد.
اصفهان پیشتاز در طرح افرا
وی افزود: امروز شاهد این هستیم که بسیج دانشجویی در کنار دانشگاه ها و کمک کار دانشگاه برای تبیین بهتر دروس به دانشجوها شده است، کلاس مجازی که توسط استاد ارائه می شود، بسیج دانشجویی ورود می کند و نحوه درس خواندن و موفق شدن، آشنایی با افرد موفق در آن رشته و یا صنعت و کلیه عناوینی که آن خلا و حلقه مفقوده ای بود که دانشجویان در دانشگاه داشتند را با طرح جامع مجازی راه مهندسین بر طرف می کند.
رجبی اضافه کرد: این طرح اولین بار است که در کشور به صورت سراسری رخ می دهد و اصفهان هم در این حوزه پیشتاز است؛ همچنین طرح افرا را سازمان بسیج دانشجویی ورود کرده و اصفهان جز پیشتازان در ثبت نام این طرح است؛ دانشجویان در این طرح دغدغه های صنعت را جوابگو بوده اند.
وی با توضیح اینکه همه مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در اوضواع کرونا پای کار آمدند، خاطر نشان کرد: این فعالیت ها شامل دستگاه ضد عفونی، طراحی ربات کمک پرستار و ضد عفونی کننده اشعه یو وی می شود و اتفاقاتی که در این زمینه رخ زدند، نشان دادند که مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی با کرونا تعطیل پذیر نیست.
معاون پژوهش و فناری بسیج دانشجویی اصفهان بیان کرد: مرکز رشد اصفهان در جایزه طهرانی مقدم بسیج دانشجویی کشور حائز رتبه برتر شد و رشد یافته ترین مرکز در کشور قرار گرفت.
کارگروه تخصصی موج دانش از افتخارات بسیج دانشجویی استان
وی افزود: کارگروه تخصصی موج دانش را راه اندازی کردیم که از شناسایی تا حل مسئله در صنعت را انجام می دهند؛ این بحث هم یکی از افتخارات بسیج دانشجویی استان در حوزه پژوهش و فناوری است.
وی با اشاره به رویداد مجازی جهش، گفت: رویداد مجازی جهش به روزهای آخر خود می رسد، این رویداد با همکاری اتاق بازرگانی استان در حال انجام است و هم اکنون دانشجویان از ایده ها و طرح های خود دفاع کردند که نتایج آن در آینده اعلام می شود.
تأسیس مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی برای فرآیندها و خدمات آموزشی جنبش های دانشجویی
منصوری، معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان و مسئول مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی هم در این نشست بیان کرد: مرداد 97 این مدرسه با هدف فرآیندها و خدمات آموزشی برای جنبش های دانشجویی تأسیس شد؛ در مدل پنج مرحله ای که رهبر انقلاب ارائه دادند که از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، حکومت اسلامی به تمدن اسلامی باید تبدیل شود.
وی با بیان اینکه از سال 60 و 61 تاکنون در مرحله دولت اسلامی ماندیم و درجا می زنیم، گفت: زمانی که آسیب شناسی می کنیم می بینیم که مهمترین چالشی که با آن درگیر هستیم، عدم تقویت کافی مدیران تراز دولت اسلامی است که حوزه های علمیه و دانشگاه ها که به عنوان دو مرکز تربیت مدیران هستند؛ بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام (ره) برای رفع نیازهای اساسی نظام تأسیس شده است
معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: زمانی که هر مشکلی احصا شود بسیج دانشجویی وارد می شود که بخشی از تربیت مدیران هم به بحث آموزش و فرآیندهای آموزشی است که پس از اینکه در مباحث تئوری در فرآیند قرار گرفتند بتوانند در تشکل های خود آن را پیاده و برای نقش آفرینی در زمینه های کلان محیا شوند.
حضور 20 استان در مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی
وی با توضیح اینکه از دو سال قبل تاکنون فعالیت مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی را آغاز کردیم، ادامه داد: دی ماه 98 قبل از ورود کرونا دوره های مجازی را شروع کردیم و تاکنون 20 استان کشور در دوره های مجازی ما شرکت کردند.
منصوری بیان کرد: ما تمرکز ویژه ای را بر تولید محتواهای آموزشی متناسب با نیازها گذاشتیم؛ به دلیل اینکه مخاطب عام است و تشکل های دانشجویی برای محتواهای خاص می توانند درخواست دهند تا برای آن ها تهیه کنیم.
وی با بیان اینکه طرح دیگر به نام تشکیل پلاس که کارگاه های آموزشی که سال های گذشته برگزار شده را به صورت آفلاین برگزار می کند، اظهار کرد: این طرح از مهر سال گذشته آغاز و کمک های متعددی در زمینه کرونا به ما کرد.
مسئول مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی گفت: طرح پرسمان را داریم که هر دانشجویی که سوال های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و تشکیلاتی داشته باشد را دریافت می کنیم و به اساتید می دهیم و جواب را به مخاطب می رسانیم.