خبرهای داغ:
رسول مظاهری

مراجعه 3 هزار نفر فرزندِ مادر ایرانی برای دریافت شناسنامه در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: تا کنون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان ۲ هزار و ۹۸۲ نفر فرزند مادر ایرانی ثبت نام کردند که حدود ۴۸ درصد آن‌ها بالای ۱۸ سال و مابقی زیر ۱۸ سال هستند.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۴۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی گفت: تاکنون یک شناسنامه برای فرزندی که از مادر ایرانی و پدر خارجی به دنیا آمده در اصفهان صادر شده و منتظر دریافت پاسخ استعلامات مورد نیاز برای صدور شناسنامه برای دیگر متقاضیان هستیم.

استاندار اصفهان افزود: اجرای این قانون بر اساس آیین نامه و شیوه نامه اجرایی در اصفهان شروع شده و خوشبختانه به نتایج مثبتی رسیده است و تا کنون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان ۲ هزار و ۹۸۲ نفر فرزند مادر ایرانی ثبت نام کردند که حدود ۴۸ درصد آن‌ها بالای ۱۸ سال و مابقی زیر ۱۸ سال هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد مجموعا از یکهزار و ۴۰۰ خانوار می باشند ، تصریح کرد: جلسات مناسبی با ارگان‌های مربوطه برای اجرای بهتر قانون برگزار شده است و حدود ۶۰۰ نفر پرونده برای متقاضیان تشکیل و استعلامات مورد نیاز از ارگان‌های مربوطه همچون ثبت احوال انجام شده است.

رضایی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که معاونت حقوقی ریاست جمهوری مشکلاتی را که به صورت مکتوب از سوی استانداری اصفهان اعلام شده بررسی و جوابیه‌ای ارسال کند تا ابهامات موجود بر طرف شود و ارگان‌های مربوطه در این راستا باید ظرف سه ماه به استعلامات پاسخ دهند، همچنین حجم بالای متقاضیان و نبود امکانات و نیروی به تعداد کافی از جمله مشکلات است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فراهم کردن مدارک توسط متقاضیان، بعلت عدم دسترسی به مدارک تولد و ازدواج و مدارک هویتی مشکلاتی را در تکمیل پرونده برای آن‌ها بوجود آورده است.

وی گفت: مطابق قوانین و مقررات خانم‌های ایرانی پیش از ولادت فرزند باید دارای تابعیت ایرانی باشند این در حالیست که تعدادی از مادران ایرانی در زمان تولد فرزند تابعیت ایرانی نداشته‌اند به ویژه آن دسته از هم‌وطنانی که بیشتر در عراق ساکن بودند و این موضوع تشکیل پرونده برای آنها را دچار مشکل کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار