خبرهای داغ:

« ماهی ها زنده اند تا شهادت دهند»

بانوی شهیدی که یکی از شش شهید زن شهرستان بهار استان همدان می باشد و در سال ۱۳۶۶ در حالیکه باردار بود به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۳۰۴۴۰۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  بانو « سیما یونسی» از نویسندگان ادبیات پایداری است که در حوزه معرفی شهدا و نگارش زندگی نامه آنها فعالیت های خوبی را در شهرستان بهار استان همدان انجام می دهد. وی که دبیربازنشسته آموزش و پرورش است از سال ۹۵ وارد عرصه نویسندگی شده و تا کنون کتاب های "خاکریز مجنون " زندگی نامه دو فرمانده شهیدان مهدی فریدونی معروف به ربانی شهید شاخص سال ۹۹ و زندگی نامه شهید حاج محمد رحیمی را به رشته تحریر در آورده است.

خبرنگار طنین یاس نگارش یکی دیگر از کتاب های این بانوی نویسنده را که در خصوص یکی از شش زن شهید شهرستان بهار است، بهانه ای زیبا قرار داده تا با این بانوی فعال فرهنگی گفت وگویی را انجام دهد: وی خود را ود را اینگونه معرفی کرد: «سیما یونسی» هستم ، در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فعالیت های فرهنگی داشتم، عضو حزب جمهوری اسلامی در زمان شهید مظلوم دکتر بهشتی بودم .. در مدرسه نیز از دانش آموزان فعال و عضو انجمن اسلامی و مسئول تدارکات بسیج بودم.

نویسنده کتاب « خاکریز مجنون» با اشاره به آموزش ها و مهارت هایی که در بسیج گذرانده است، گفت: آموزش های نظامی و تیراندازی را همراه خواهرم در بسیج گذراندم، در زمان جنگ تحمیلی مثل بسیاری از بانوان ایرانی پشت جبهه های حق علیه باطل با بافتن پوشاک گرم ، دلجویی از خانواده شهدا مراسم و همایش ها در خدمت مردم و انقلاب اسلامی بودم.

وی ادامه داد: بعد از اخذ مدرک دیپلم در آموزش و پرورش استخدام شدم . همواره در بسیج فرهنگیان فعالیت داشتم ، ده سال تدریس در مقطع ابتدایی و ۱۶ سال در پست مدیریت دبستان مشغول خدمت به دانش آموزان و خانواده های محترم شان بودم در طی سال های مدیریت در رشته مدیریت آموزشگاهی ادامه تحصیل دادم . بعداز بازنشستگی از کلاس های فنی و حرفه ای در رشته های سرمه دوزی ، نقره کوبی، و بافت تابلو فرش بهره بردم.

یونسی با بیان اینکه اکنون همت خود را برای معرفی شهدای زن جزم کرده ام، گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت شهدا هستم همه می دانیم که ریشه این انقلاب با ایثار خون شهدا و فداکاری مردم و اطاعت از رهبری امام خمینی و امام خامنه ای محکم شده است و پاسداری از آن وظیفه همه ما و قدرشناسی از شهدا و ایثارگران شکرانه پیروزی و اقتدار ماست .

این بانوی فعال فرهنگی درباره ی چگونگی آغاز کارش در زمینه نگارش زندگی نامه شهدای زن، گفت: در سال ۹۲ به درخواست مسئول بسیج جامعه زنان وقت؛ مسئول پایگاه حضرت رباب سلام الله علیها را پذیرفتم و در عرصه های مختلف مجازی، شورای حوزه و پایگاه، سرگروه و مربی در بسیج خواهران شهرستان بهار ایفای نقش کردم وهم اکنون با همکاری کمیته زن و دفاع مقدس شروع به جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان زن شهرستان کرده ام.

وی در ادامه به عنوان کتاب و شخصیت اصلی کتاب"ماهی ها زنده اند تا شهادت دهند" ، شاره کرد و اظهار داشت: شهید« وارسته» جزء شش زن شهیده در شهرستان بهار می باشد که توفیق پیدا کردم به پیشنهاد« کتابی » فرمانده حوزه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بهار و مسئول کمیته زن و دفاع مقدس ، برای جمع آوری خاطرات و زندگی نامه وی اقدام نمایم .

این نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه شهیده اهل روستای «رباط زعفرانیه» بوده است که همراه فرزندانش در ۱۹اسفند ۱۳۶۶ در بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند، بیان کرد: از این شهید بزرگوار، یک دختر جانباز به نام «فاطمه کاویانی مشهور» که اکنون هم جراحات همان زمان را با خود به همراه دارد به یادگار مانده است و پسرش مهدی چهار ساله اش شهید می شود در حالیکه زمان شهادت چهار ماهه بار دار بود و بیش از ۲۴ سال نداشت .

یونسی تصریح کرد: شخصیت اصلی کتاب شهیده صفیه و مهدی هستند، نکته مهم در نگارش این کتاب این است که گفت وگو محور و براساس روایت شفاهی دوستان و نزدیکان و خانواده محترم شهید و با رویکرد سبک زندگی سالم و اسلامی و ایرانی نوشته شده است که ان شاءالله الگوی سازی مناسبی برای جوانان به ویژه دختران جوان باشد.

این فعال فرهنگی علت نام گذاری این کتاب ماهی ها زنده اند تا شهادت دهند» را « علاقه مهدی به ماهی هایش و زنده ماندن آنها بعد از شهادت او و مادرش» دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب دیگری را که معرفی شهید «کبری گنجی» است به کمک دخترش در دست نگارش دارد، گفت: خدا توفیق بدهد و خانواده شهیده همکاری کنند گردآوری خاطرات و زندگی نامه شهید سیده فاطمه موسوی را در اسرع وقت شروع می کنیم .

یونسی در پایان به جوانانی که توانایی و قصد ثبت خاطرات و نکات اخلاقی شهدا را دارند، توصیه کرد: ان شاءالله که خداوند به جوانان ما توفیق همکاری در راه زنده نگه داشتن شهدا عنایت فرماید و مطمئن باشید هرکس قدمی برای انقلاب و شهدا و امام شهدا بردارد خداوند اجرش را خواهد داد .

طنین یاس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار