خبرهای داغ:
یادداشت/

۹ دی روزی که تاریخ‌ساز بود/ ۹ دی ماه ۱۳۸۸جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود

۹ دی تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ‌ساز بود؛ از این رو است که نهم دى در تاریخ انقلاب اسلامى روزى ماندگار و نشانى از پویایى این انقلاب خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۰۷۳۹۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
۹ دی روزی که تاریخ‌ساز بود/۹ دی ماه ۱۳۸۸جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در یازدهمین سالگرد حماسه عاشورایی ۹ دی در حالی ملت بزرگ ایران اسلامی برای گرامی داشت یوم الله ۹ دی آماده می‌شود که یکی از ولایتمدارترین فرمانده خود را به ظاهر ندارد، حاج قاسم عزیز؛ هر چند که ما آن سردار بی‌بدیل را در کنار خود نمی‌بینیم، اما دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی (استکبار جهانی) بداند که شهادت حاج قاسم بیشتر از خود او مبارزه با استکبار را در این کشور سازماندهی و مدیریت می‌کند؛ چون شهید سلیمانی به همه دنیا ثابت کرد که ما اگر با هم متحد شویم و در عمل سرباز ولایت باشیم در برابر همه حوادث دنیا می‌توانیم بایستیم و از آن سربلند بیرون بیایم (پیروزی در انقلاب سلامی، دفاع مقدس، ۹ دی و شکست داعش) و اما ۹ دی؛ نهم دی ماه یادآور روزی است که در آن بار دیگر دست قدرت خدا در دفاع از حریم ولایت از آستین ملت بزرگ ایران بیرون آمد تا به تمام فتنه گران و حامیان غربی آن‌ها حقانیت کلام الهی «ان الباطل کان زهوقا» را یادآوری کند.

نهم دی ماه، همان روزی که رهبر معظم انقلاب آن را به تأسی از امام راحل در نام گذاری قیام مردمی ۱۵ خرداد، آن را یوم الله نامیدند.

پس از راهپیمایی‌های گسترده و خودجوش مردم ایران در شهر‌های مختلف قبل از ۹ دی ۸۸ در ابراز انزجار از اتفاقات روی داده در روز عاشورا، مردم سراسر ایران اسلامی در روز نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ به میدان آمدند که هم به سران فتنه و حامیان خارجی و داخلی آن‌ها و ساکتین فتنه بگویند که این ملت برای دفاع از اصل ولایت مطلقه فقیه با کسی عقد اخوت نبسته حتی اگر افرادی زمانی در کنار امام (ره) بوده و یا روزی فرمانده جنگ ولی امروز در صف دشمنان هستند.

آن‌ها در نهم دی ماه در حمایت از ولایت فقیه، نظام و رهبری حماسه‌ای گرانقدر را آفریدند و لازم است برای نسل‌های آینده ابعاد مختلف این روز بسیار مهم بازگو شود تا بدانند که روز نهم دی ماه چه روزی بود پس باید گفت ۹ دی ماه ۱۳۸۸، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

۹ دی زمستان بود، اما درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داد. ۹ دی در ایران بود، ولی پایه‌های کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه در زمان را لرزاند. ۹ دی مانور اعلام آمادگی یاران آخر الزمان مهدی (عج) بود. ۹ دی ندای «هل من ناصر» بلند نشد، اما فریاد «لبیک یا حسین» تا آسمان به گوش همه رسید.

۹ دی ۶ ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و... آمده بودند تا اگر نیاز شد دوباره جانبازی کنند. ۹ دی عاشورا بود و ایران کربلا. ۹ دی، ثمره خون شهید آیت‌ها، مطهری‌ها، بهشتی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، حیدری‌ها، نظری‌ها، تاجوک‌ها، فراهانی‌ها، طالبی‌ها و هزاران شهید دیگر بود.

۹ دی تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ‌ساز بود. ۹ دی روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه‌گران توسط امت بود. ۹ دی آموخت که نیازی نیست همیشه ولیّ در بین باشد، بلکه کافی است ولیّ در دل باشد. از این رو است که نهم دى در تاریخ انقلاب اسلامى روزى ماندگار و نشانى از پویایى این انقلاب خواهد بود.

بزرگداشت این روز نه تنها بزرگداشت یک واقعه مهم و یک اتفاق بزرگ بلکه یادآورى و تکرار یک درس بزرگ است. آن درس درسى است که حضرت روح الله، به ملت ایران آموخت و آن این بود که اگر ملتى در راه خدا بایستد و مجاهدت کند و با بصیرت به میدان بیاید، پشت همه ابرقدرت‌هاى عالم را به خاک مذلت خواهد رساند، ان شاء الله.

یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی به خصوص سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز گرامی باد.

ما با ولایت زنده‌ایم ... تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم

یادداشت از: محمد فتحی
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار