خبرهای داغ:
تبریز- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به موقوفه ربع رشیدی به عنوان یکی از موقوفات خواجه رشیدالدین همدانی گفت: احیای موقوفات این دانشمند بزرگ ضروری است.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۰۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ارتباط تصویری با این همایش بین‌المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی با اشاره به بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی گفت: در عصر شیخ فضل الله همدانی اتفاقات علمی خوبی افتاد و اقدامات وی در تبریز و مجموعه ربع رشیدی تنها نمونه‌ای از کارهای بزرگ ایشان است.

وی با بیان اینکه توجه به موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی اهمیت فراوانی دارد، گفت: احیای این موقوفات و توجه به نیات خواجه همدانی ضروری است چراکه موقوفه ربع رشیدی می‌تواند تاریخچه ساختار دانشگاهی و علم کلاسیک و مدرن را در این زمان تعریف کند.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه خواجه رشیدالدین در آن زمان، تلفیقی از آموزش سنتی و مدرن را در سیستم خود برنامه ریزی کرده بود، گفت: نگاه وی به گونه‌ای بود که علوم را از حوزه علمیه طلب می‌کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه موقوفه ربع رشیدی از جهات مختلف حائز اهمیت است، افزود: باید در راستای احیای موقوفات و اجرای نیات این دانشمند تلاش کرد. ایشان در ربع رشیدی تلفیقی شکل داده بود که هم از ظرفیت‌های علمی حوزویان استفاده کرده و هم به علم روز مجهز بود.

ارسال نظرات