خبرهای داغ:

افزایش بیماریابی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در اهواز

طرح شهید قاسم سلیمانی در اهواز با همکاری بسیج، هلال احمر و وزارت بهداشت با هدف شناسایی به موقع بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنان و قرنطینه سازی آنها در حال اجرا است .
کد خبر: ۹۳۲۶۹۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، در راستای شناسایی هر چه بیشتر بیماران روزانه بیش از ۱۲ هزار تست کرونا در استان انجام می‌شود .

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان ، در حال حاضر بیماریابی از خانواده فرد مبتلا به کرونا به طور کامل انجام می‌شود و با شناسایی سایر افراد در تماس با فرد بیمار از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

دکتر محمد علوی گفت : مردم همچنان باید به سه اصل مهم شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی پایبند باشند و آن‌ها را به دقت رعایت کنند.

وی افزود : مردم باید از حضور در دورهمی‌ها به عنوان عاملی مهم برای انتشار بیماری کرونا دراستان، خودداری کرده و تا جایی که ممکن است در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنند.

علوی گفت: مراکز ۱۶ ساعته کرونا شامل مراکز جامع سلامتی هستند که افراد در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا، می‌توانند به این مراکز مراجعه و در صورت نیاز تست سریع یا PCR بدهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۲ مرکز ۱۶ ساعته در کل استان خدمات معاینه و انجام تست PCR از افراد علامت دار کووید ۱۹ را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها