فرماندار خلیل‌آباد خبر داد؛

ثبت‌نام ۲۰۶ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خلیل‌آباد

قاسم‌پور گفت: 206 نفر به‌عنوان داوطلب ششمین دوره انتخابات شهر و روستا در شهرستان خلیل‌آباد ثبت‌نام کردند که 30 نفر مربوط به شهرهای کندر و خلیل‌آباد و 176 نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی و ششطراز است.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۶۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات در این ماه، اظهار داشت: برنامه‌ها در شهرستان خلیل‌آباد با توجه به دستور شروع فرایند انتخابات و روزشمار مربوطه طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در شورای اسلامی نشست بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت اجرایی برگزار و نتیجه به هیئت نظارت ارسال شد، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام‌های داوطلبان شورای اسلامی روستا نیز در زمان مقرر برگزار شد و بحث بررسی صلاحیت‌ها در دستور کار هیئت اجرایی روستایی در بخش‌ها قرار گرفت.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه بحث کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی متناظر با مباحث انتخاباتی دیده شده تا مردم با خیال راحت در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کنند، تصریح کرد: تا پایان مرحله زمان‌بندی ثبت‌نام بالغ‌بر ۲۰۶ نفر داوطلب عضویت در شورای شهر و روستا در خلیل‌آباد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ نفر برای شورای شهر خلیل‌آباد و کندر و ۱۷۶ نفر برای شورای روستایی در بخش مرکزی و ششطراز ثبت‌نام کرده‌اند که ۵ نفر تا به امروز در بحث شوراهای شهر انصراف داده‌اند، اذعان کرد: در بحث شورای روستایی نسبت به دوره چهارم و پنجم یک افزایش خوبی را در ثبت‌نام‌ها در دو بخش مرکزی و ششطراز داشتیم.

قاسم‌پور با تأکید بر اینکه ۲۶ نفر از بانوان قریب به ۱۵ درصد برای بحث شوراهای روستایی شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از پویایی زنان در این حرکت اجتماعی است که نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل‌توجهی داشته است، عنوان کرد: در این دوره از انتخابات روستایی افراد جدیدی وارد عرصه انتخابات شوراها شده‌اند که نسبت به دوره چهارم و پنجم در این شاخص رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به شاخص‌های تحصیلی داوطلبان روستایی شهرستان خلیل‌آباد، تشریح کرد: ۷۳ نفر با مدرک دیپلم ثبت‌نام کرده‌اند که دراین‌بین در بحث ثبت‌نام با مدارک لیسانس و فوق‌لیسانس یک جهش قابل‌توجهی در سطح روستاها داشتیم و این نشان اقبال افرادی با تحصیلات بالاتر در این زمینه و همچنین جوان‌گرایی در این بخش است.

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه بیشترین ترکیب سنی مربوط به بازه ۳۰ تا ۴۰ سال است و ۶۵ نفر در این دو ترکیب قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: بیش از ۱۰۰ نفر کشاورز برای عضویت در شورای روستایی دو بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل‌آباد ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توان از تخصص آنها در این زمینه برای آبادانی روستاها بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم مردم شهرستان خلیل‌آباد همان‌طور که در سال‌های گذشته برگ‌های بی‌نظیر و زرینی از افتخارات به جهت مشارکت سیاسی در انتخابات‌های مختلف داشته‌اند، در این انتخابات‌ها یک حضور حداکثری داشته باشند، بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، انتخابات کشور را مصون می‌کند و بنا به این موضوع هم تکلیف شرعی، اجتماعی و سیاسی داریم که در این وضعیت مشارکت حداکثری داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار