در جمع بسیجیان فرهنگی شهرستان کیار بیان شد؛

اساس تمام مسائل اخلاقی عفت و حیاست

ویژه برنامه گرامی داشت هفته عفاف و حجاب به صورت مجازی ویزه فرهنگیان بسیجی در شهرستان کیار برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۱۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کیار در نشست مجازی فرهنگیان بسیجی ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و گرامیداشت حماسه بزرگ مردم در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ در دفاع از حجاب و ارزشهای اسلامی گفت:  این واقعه بزرگ نشان از غیرت دینی و ریشه دار بودن عقاید و باورهای ارزشمند مردم ایران دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان افزود: اساس تمام مسائل اخلاقی عفت و حیاست و همچنین عامل اصلی آرامش فرد، خانواده و جامعه عفت و حیا می باشد. والدین به پیشرفت و رشد و تعالی اعضای خانواده خود علاقه مند هستند.

وی در ادامه بیان داشت: خانواده آشیانه پرواز است و تمام اعضای خانواده در قبال رشد و پیشرفت همدیگر وظیفه دارند. خدای متعال در قرآن خطاب به همسران فرموده؛ «قو انفسکم و اهلیکم نارا»، یعنی خودتان و اهل خانه خودتان را حفظ کنید از آتش.

حجت الاسلام حسینیان تصریح کرد: منظور از حفظ کردن این است که با محبت، با رفتار خوب، با تذکر مهربانانه با اغماض و چشم پوشی و با منطق و برخورد صحیح همدیگر را حفظ کنیم و مسلّم است که بد اخلاقی، بی صبری، لجبازی، توهین، مشاجره و دعوا از مصادیق آتش است، که خانواده و اعضای آن را می سوزاند و از بین می برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سفارش های اسلامی به زنان و مردان برای سالم سازی خانواده را یادآوری کرد و گفت: بعضی خیال می کنند اسلام خشک و بی انعطاف است و انسان را از بعضی لذت های طبیعی محروم می کند، در صورتی که عقل انسان هم که پیامبر درونی نامیده شده انسان را از بعضی لذائذ طبیعی محروم می‌کند مثل اینکه ذائقه انسان علاقه مند به یک غذای لذیذ باشد در صورتی که مزاج او به جهت بیماری متناسب با آن نباشد در اینجا گرچه انسان علاقه مند به آن غذاست ولی عقل او را منع می کند.

حسینیان با تبیین معنای آرامش در زندگی زناشویی، محبت و چشم پوشی از عیوب یکدیگر را عامل اصلی آرامش در زندگی دانست.

وی تصریح کرد: اما محبت لوازمی دارد اولین لازمه محبت توجه است، همسران باید در موقع صحبت کردن باهم به یکدیگر نگاه کنند. امروزه فضای مجازی موانع بزرگی را در این زمینه ایجاد کرده است، نگاه مهربانانه به همسر ارزشش کمتر از نگاه مهربانانه به والدین نیست، رسول اکرم(ص) فرمودند؛ وقتی زن و مرد با نگاه رحمت به یکدیگر نگاه می کنند خداوند نیز به نظر رحمت به آنها نگاه می کند و وقتی دست یکدیگر را می گیرند گناهانشان مثل قطره های باران فرو می ریزد.

سخنران این نشست مجازی گفت: دومین نکته در رابطه با توجه این است که زحمت و کار همدیگر را ببینند. همچنین حالت خستگی، بیماری، ناراحتی، مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر را در مورد یکدیگر درک کنند از لوازم دیگر محبت رعایت ادب و احترام، استفاده از جملات و عبارات زیبا، همچنین همکاری و کمک در محیط خانواده است علاوه بر اینها ایجاد حس اعتماد است همسران باید امین اسرار، حافظ ناموس، امین آبرو و مال همدیگر باشند.

حسینیان افزود: زن در اسلام جایگاه بسیار مهمی دارد رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند؛ «المرءه سیده بیتها»، این فرمایش پیامبر اشاره به جایگاه مهم زن و مادر در کانون خانواده دارد و همچنین مسئولیت مهم و خطیر او را متذکر می شود. خوب شوهرداری و تربیت خوب فرزندان جهاد زن است و این کار پر زحمت و مهم ظرافت زنانه را میخواهد.

وی در پایان گفت: باید بدانیم وعده خداوند حق است که فرمود اگر شاکر باشید بر نعمت های شما اضافه می کنم. شکر نعمت فرزند تربیت خوب است و شکر نعمت همسر ارتباط خوب، محبت، صبر، گذشت، همکاری و قدردانی است. باید بدانیم، ارتباطات خوب در خانواده، زمینه ساز اتفاقهای خوب و عدم ارتباط مناسب زمینه ساز مشکلات متعدد خواهد بود.

لازم به ذکر است که این برنامه در فضای تعاملی پیامرسان شاد برگزار شد .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار