خبرهای داغ:

مسئولان در خدمت به مردم لحظه‌ای ای درنگ نکنند

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان نباید از خدمت به مردم لحظه‌ای درنگ کنند و همواره باید در تلاش برای رفع مشکلات مردم باشند.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۸۵
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و فرماندهان نواحی شهرستان های استان سمنان و تیپ 12 قائم آل محمد (عج) استان سمنان که در مسجد عابدینیه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دین محبت است.

آیت الله شاهچراغی به روایتی از امام صادق در همین باب اشاره کرد و افزود: فردی نزد آن امام بزرگوار رسیدند و حضرت فرمودند اسلام چیزی غیر از محبت نیست.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این محبت باید عام باشد و دایره اش بسیار گسترده یعنی هم شامل دوست، هم شامل دشمن و حتی محبت به حیوانات نیز معنای اکمل اسلام است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی افزود: محبت یکی از درس‌های عاشوراست؛ آنجا که امام حسین (ع) در هنگام مواجه با حر و هزار سوار همراه او به یارانش می‌گوید به اینها حتی اسب‌هایشان آب بدهید.

او بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) می خواستند وضو بگیرند، ظرف آبی داشتند، در همین حین گربه‌ای تشنه را دیدند ظرف آب را جلوی گربه گذاشتند، گربه که آب خورد با باقی مانده آن وضو گرفتند که این یک درس اخلاقی بزرگ برای ماست؛ اول این عمل پیامبر نشانه محبت ایشان است و دوم اینکه ایشان اسراف نکردند و آبی که گربه از آن خورده بود را دور نریختند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرنگان رهبری گفت: محبت کردن نه نزد خداوند گم می شود نه مردم؛ و این محبت کردن ها را هرگز مردم فراموش نخواهند کرد؛ بنابراین مسئولان می توانند با خدمت خود به مردم و محبت به آنها خود را در دل مردم جای دهند و بدانند خدماتی که به مردم ارائه می دهند هرگز از یاد و ذهن مردم فراموش نمی‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی تأکید و توصیه‌اش به جمع حاضر و مردم استان سمنان در این دیدار این بود که مردم و مسئولان این استان همانگونه که بنده را مورد محبت و حمایت خود قرار دادند، نسبت به نماینده جدید ولی فقیه در این استان نیز همینگونه باشند و همراهی و همکاری لازم را با ایشان داشته باشند.

او  تأکید کرد: بنده تا وقتی که زنده باشم در خدمت مردم هستم و از هیچ تلاشی در این راه فروگذار نخواهم کرد.

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این دیدار از زحمات 6 دهه فعالیت آیت‌الله شاهچراغی به ویژه و به طور اخص 42 سال اخیر در مسؤولیت ها و سمت های مختلف از جمله نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان تقدیر کرد و گفت: ما پاسداران و بسیجیان استان سمنان همواره رهنمودهای شما را سرلوحه کار وفعالیت خود قرار می‌دهیم.

او گفت: ما پاسداران و بسیجیان استان سمنان با نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان حجت‌الاسلام مطیعی عهد و پیمان بستیم که هر کجا کمکی نیاز بود در خدمت باشیم و برای اعتلای اسلام و انقلاب و نظام همواره تلاش خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار