وجود یک هزار و ۷۵۶ پرونده رسیدگی نشده در دادگستری شهرستان شاهرود

شاهرود_رئیس دادگستری شاهرود با بیان این که یکهزار و ۲۹۵ پرونده رسیدگی نشده از قبل در این دادگستری وجود داشت گفت: به رغم تلاش بی وقفه قضات و کارکنان، هنوز یک هزار و ۷۵۶ پرونده رسیدگی نشده باقی است.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۲۵
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
وجود یک هزار و ۷۵۶ پرونده رسیدگی نشده در دادگستری شهرستان شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، احمد مطهری نسب در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری شاهرود که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۱۷۲ پرونده از تیرماه سال گذشته تاکنون به دادگستری این شهرستان وارد و به ۱۶ هزار و ۷۱۱ پرونده رسیدگی شد.
رئیس دادگستری شهرستان شاهرود افزود: ۱۲ شعبه دادگستری کار رسیدگی به این پرونده‌ها را عهده دار بودند.
او با بیان اینکه تشکیل پرونده‌های قضایی روند افزایشی دارد اظهار کرد: این میزان پرونده قضایی شایسته شهرستان شاهرود نیست.
مطهری نسب با بیان این که یکهزار و ۲۹۵ پرونده رسیدگی نشده از قبل در این دادگستری وجود داشت گفت: به رغم تلاش بی وقفه قضات و کارکنان، هنوز یک هزار و ۷۵۶ پرونده رسیدگی نشده باقی است.
رییس دادگستری شاهرود از تشکیل هشت هزار و ۹۹۴ پرونده طی یک سال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۷۱ پرونده نیز از قبل وجود داشت که در این مدت ۱۱ شعبه دادسرای شاهرود به ۹ هزار و ۴۷۸ پرونده رسیدگی شد.
مطهری نسب با بیان اینکه ۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرستان شاهرود فعالیت دارد، ادامه داد: با وجود یک هزار و ۱۹۸ پرونده قبلی، در یک سال گذشته نیز ۱۵ هزار و ۵۴۰ پرونده به این شعبه‌ها وارد شد که در نهایت برای ۱۶ هزار و ۸۴ پرونده رای صادر شده یا به صلح و سازش طرفین منتهی شد.
او صدور احکام جایگزین حبس را یکی از سیاست‌های دستگاه قضا برشمرد و افزود: برای برخی جرم‌ها، احکامی مانند خرید و توزیع ماسک و لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کاشت درخت و کمک به بیماران صادر شد که اثرگذاری تعدادی از آن‌ها نسبت به حبس بیشتر بود.
مطهری نسب با بیان اینکه استفاده از تجهیزات مانند دوربین‌های نظارتی و پهپاد‌ها کمک موثری برای توسعه امنیت روانی مردم، کاهش حضور میدانی پلیس و افزایش نظارت‌های نامحسوس را به دنبال دارد، اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ مردم در اطلاع دادن بزه‌های ارتکابی مجرمان به پلیس و دستگاه قضایی موجب ارتقای امنیت می‌شود.
رئیس دادگستری شاهرود با اشاره به اینکه مردم ناظران بسیار خوبی هستند که عملکرد مسوولان را به بهترین نحو رصد و قضاوت می‌کنند، ادامه داد: عمل به قانون، احترام متقابل و اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران در بسترسازی و جریان سازی فرهنگی برای کاهش و جلوگیری از بزه ضروری است.
او گفت: میانگین زمان رسیدگی با وجود پرونده‌های قدیمی به رغم سیر افزایش تشکیل آن در محاکم قضایی شهرستان، در دادگستری ۱۰۲ روز، در شورای حل اختلاف ۱۵۰ روز و در دادسرا ۸۰ روز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار