خبرهای داغ:

فرهنگ عاشورایی باید در جامعه ترویج شود

ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه یک موضوع بسیار مهم است و همه ساله با آغاز ماه محرم همه مردم برای عزای حسینی آماده می شوند.
کد خبر: ۹۳۶۵۰۰۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با آغاز ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) همراه با نماز جماعت و اطعام در مسجدانصارالحسین (ع) روستا افتر در سرخه به همت پایگاه صدیقه کبری (س) در حال برگزاری است.

محمودی فرمانده پایگاه صدیقه کبری افتر ضمن تسلیت ماه عزای حسینی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف اصلی از برپایی آیین‌های محرم، عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، اهل‌بیت(ع) و یاران با وفایش و زنده نگه داشتن ارزش‌های والای قیام عاشورا است.

وی افزود: ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه یک موضوع بسیار مهم است و همه ساله با آغاز ماه محرم و اشتیاق جوانان به حضور در مراسم‌های ویژه عزاداری می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای اجرای برنامه فرهنگی دینی باشد.

فرمانده پایگاه صدیقه کبری افتر خاطرنشان کرد: این روزها از هر کوچه و برزنی در شهرها و روستاها که می گذری تکیه ای برپا شده و در این تکیه ها جوانانی را می بینی که عاشقانه و خودجوش آمده اند تا خیمه ای برپا کنند و با پخش نوحه ها سوگوار سید و سالار شهیدان هستند.

محمودی در ادامه اضافه کرد: غبارروبی و سیاه پوش کردن پایگاه و مسجدانصارالحسین به همت گروه جهادی و بسیجیان پایگاه صدیقه کبری (س) افتر انجام شد. همچنین در شب های محرم مراسم اقامه نماز جماعت با مجلس عزا و اطعام حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها